شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 277451

آب آلبالو یک نوشیدنی محبوب با چندین مزیت سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حافظه و کمک به بهتر به خواب رفتن است.

۷ مزیت بی نظیر آب آلبالو

سلامت نیوز:  آب آلبالو یک نوشیدنی محبوب با چندین مزیت سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حافظه و کمک به بهتر به  خواب رفتن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، از مزایای احتمالی آب آلبالو می توان به علائم نقرس کمتر، بهبود بینایی و سیستم ایمنی قوی تر اشاره کرد.

برخی از مزایای سلامتی نوشیدن آب آلبالو:

۱-علائم کمتر نقرس

نقرس نوعی ورم مفاصل است که معمولاً در یک زمان به یک مفصل مبتلا می شود. باعث ایجاد درد ، تورم و قرمزی می شود. در یک مطالعه مشخص شد افرادی که عصاره آلبالو می خورند، حملات مکرر نقرس ندارند.

۲-آنتی اکسیدان ها

آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که ممکن است برخی از انواع آسیب های سلول ها را متوقف یا کند کنند.

۳-سیستم ایمنی قوی تر

برخی تحقیقات نشان داده اند که آنتوسیانین های موجود درآلبالو می توانند به مبارزه با باکتریها کمک کنند. این می تواند با مقابله با بیماریهای جزئی مانند سرماخوردگی ، به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کند. آنتوسیانین ها از منابع طبیعی، ممکن است خاصیت ضد میکروبی داشته باشند. این بدان معنی است که  می توانند ارگانیسم های کوچکی به نام میکروب ها را از بین ببرند، مانند باکتری هایی که باعث بیماری می شوند.

۴- بهبود بینایی

آنتوسیانین های موجود در آلبالو ممکن است به بهبود افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند کمک کند. گلوکوما نوعی فشار مایع در داخل چشم است که می تواند باعث از بین رفتن بینایی شود.

۵-بهبودی التهاب بعد از ورزش

پس از انجام ورزش قابل توجه ، برخی از افراد التهاب را در مجاری هوایی خود تجربه می کنند. نوشیدن آب آلبالو به جلوگیری از علائم التهاب کمک می کند.

۶-تقویت حافظه کوتاه مدت

مصرف آب آلبالو سبب پیشرفتهای جزئی در حافظه کوتاه مدت می شود.

۷- خواب بهتر

آب آلبالو به کیفیت خواب و مدت زمان خواب کمک کند. آب آلبالو می تواند میزان ملاتونین را در بدن بالا ببرد. ملاتونین مولکولی است که به حفظ خواب طبیعی کمک می کند.

www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha