شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 277457

بیماری آلزایمر شایعترین علت زوال عقل است. دانشمندان نمی دانند چه چیزی باعث بروز آن می شود، بنابراین هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. عوامل ژنتیکی ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند، اما عوامل محیطی نیز احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهند، به خصوص در افرادی که ویژگی های ژنتیکی خاصی دارند.

نکاتی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

سلامت نیوز: بیماری آلزایمر شایعترین علت زوال عقل است. دانشمندان نمی دانند چه چیزی باعث بروز آن می شود، بنابراین هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. عوامل ژنتیکی ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند، اما عوامل محیطی نیز احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهند، به خصوص در افرادی که ویژگی های ژنتیکی خاصی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، افرادی که مشکلات بهداشتی کمتری دارند، در دراز مدت احتمال کمتری برای ابتلا به زوال عقل دارند. یک رژیم غذایی سالم ممکن است به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی و زوال عقل در زندگی کمک کند. عادات بد، مانند استعمال سیگار و رژیم غذایی با چربی های اشباع بالا، ممکن است باعث کاهش حجم مغز شوند.

سلامت قلب

به نظر می رسد افراد با مشکلات قلبی عروقی شانس بیشتری برای ابتلا به برخی از انواع زوال عقل دارند.

کنترل عوامل خطر قلبی عروقی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت آلزایمر کمک کند.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، به سالم ماندن مغز کمک می کند، زیرا باعث بهبود سلامت قلب می شود. قلب سالم خون غنی از اکسیژن به مغز می بخشد.

ورزش

حفظ تناسب جسمی باعث افزایش سلامت قلب و عروق می شود و ممکن است منجر به سلامت روانی بهتر در زندگی نیز شود.

ذهن فعال

داشتن ذهن فعال ممکن است به جلوگیری از افت شناختی با افزایش سن افراد کمک کند.

بازی کردن، نوشتن، خواندن و درگیر شدن در طیف وسیعی از فعالیت های تحریک کننده مغز ممکن است به حفظ حافظه در سالمندی کمک کنند.

خواب کافی

خواب با کیفیت خوب می تواند از کاهش حافظه، زوال عقل و بیماری آلزایمر محافظت قابل توجهی کند.

ترک سیگار

نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هرگز سیگاری نکشیده اند یا آنرا ترک کرده اند، خطر کمتری برای ابتلا به آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل دارند.

آسیب مغزی

احتمال بروز آلزایمر در برخی از افراد پس از آسیب دیدگی مغزی (TBI) یا ضربات مکرر به سر ، مثلاً هنگام بازی فوتبال ، افزایش می یابد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha