شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 27747
سلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان می دهد که هر روز 1152 زن مورد تجاوز قرار می گیرند...

تحقیقات جدید نشان می دهد که در کنگو هر روز 1152 زن مورد تجاوز قرار می گیرند، این یعنی 48 مورد تجاوز در هر ساعت!!
«میشله هاینداین» متخصص سلامت عمومی در دانشگاه جان هاپکینز بلومبرگ که تخصص در رشته «خشونتهای جنسیتی» دارد، گفت که این آمار حتی می تواند از این هم بالاتر باشد.
این استاد دانشگاه می گوید چون این نظرسنجی به صورت حضوری و چهره به چهره صورت می گیرد و بسیاری از زنان حاضر نیستند مسایل خصوصی خود را به غریبه ها بگویند، آمار واقعی می تواند بیشتر از این باشد.
کنگو 70 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحتش تقریباً برابر با غرب اروپا است که از چندین دهه جنگ داخلی رنج می برد.
جنگلهای وسیع این کشور مملو از شبه نظامیانی است که به طور سیستماتیک از حربه تجاوز جنسی برای تخریب جوامع و اقوام رقیب استفاده می کنند.

بر مبنای بررسی های صورت گرفته که ماه ژوئن (سال گذشته) در نشریه «سلامت عمومی» امریکا منتشر شد، طی یک دوره 12 ماهه بین سالهای 2006 تا 2007 تعداد 400 هزار زن در کنگو مورد تجاوز قرار گرفته اند.
آمارها نشان می دهد که از هر یک هزار زن کنگویی، 29 نفر مورد تجاوز قرار گرفته اند. این بدین معناست که حتی در مناطقی از کنگو که در آن جنگ جریان ندارد احتمال اینکه یک زن مورد تجاوز به زور قرار گیرد 58 بار بیشتر از یک زن در ایالات متحده است. امار سالانه تجاوز به زنان در امریکا یک نفر در هر 2 هزار زن است.
آمار تجاوز در استانهای جنگ زده کنگو به 67 مورد در هر یک هزار نفر می رسد.

«مارگوت والستروم» نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونتهای جنسی در منازعات، می گوید آمار این دانشگاه خیلی بیشتر از آمار سازمان ملل است چون شامل تمام موارد خشونتهای جنسی، از جمله خشونتهای صورت گرفته در میان غیرنظامیان نیز می شود.
والستروم می گوید تعداد کمی از خشونتها گزارش می شود به همین دلیل آمارهای موجود در مقایسه با آنچه که در واقع رخ می دهد تنها نشاندهنده نوک کوه یخ است. تجاوزهای دست جمعی از موانع اصلی ایجاد صلح در جمهوری دموکراتیک کنگو است.!
 
منبع: fararu

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha