کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی روز‌های آینده تشریح کرد.

توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان، دامداران و مسافران/ خنک شدن ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای کشور

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی روز‌های آینده تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز با شمالی شدن جریانات وزش باد بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: انتقال برنج‌ها به فضای سر پوشیده، انتقال شلتوک‌ها به شالی کوبی ها، محافظت از کندو ها، خوداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه های، چرای دام در حلاشیه مسیل‌ها و همچنین عدم تردد شناور‌ها سبک در دریای خزر توصیه‌های سازمان هواشناسی به مسافران، کشاورزان و دامداران نوار شمالی کشور است.

نقشینه با بیان اینکه روی ارتفاعات شمال غرب زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان بعد از ظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد، تصریح کرد: فردا هم همین شرایط برای شمال کشور از جمله اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را انتظار داریم.

وی ادامه داد: سه شنبه بارش‌ها پراکنده و محدود به استان‌های گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد شد.

نقشینه گفت: در سه روز آینده در جنوب شرق کشور از جمله جنوب کرمان و جنوب فارس و نقاطی از هرمزگان بعد از ظهر‌ها رشد ابر و گاهی بارش‌های پراکنده با وزش باد و رعد و برق خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در روز‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های البرز، تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا را تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: سواحل سیستان و بلوچستان و شرق دریای عمان در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.

نقشینه با بیان اینکه دریای خزر امروز تا سه شنبه مواج است، گفت: در تهران آسمان ابری بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:بیشینه دما در مهرآباد امروز ۳۷ درجه خواهد شد که این رویه در فردا و پس فردا با کاهش دما مواجه خواهد شد.

نقشینه گفت: در ارتفاعات تهران علاوه بر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناشی همچنین یادآور شد: گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۶ درجه و خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با ۱۲ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha