معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشکیل تیم‌های مشترک با سازمان دامپزشکی برای بازدید از مراکز ذبح و عرضه دام زنده در آستانه عید قربان خبر داد.

برنامه‌های نظارتی وزارت بهداشت بر اماکن عرضه و ذبح دام در آستانه عید قربان

سلامت نیوز:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشکیل تیم‌های مشترک با سازمان دامپزشکی برای بازدید از مراکز ذبح و عرضه دام زنده در آستانه عید قربان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی اظهارکرد: با توجه به نزدیکی به عید قربان و انجام نذورات و قربانی‌های مردم، بازدید و نظارت بر مراکزی نظیر قصابی‌ها،مراکز عرضه دام زنده و مراکز ذبح دام تشدید شده است. تیم‌های مشترک با دامپزشکی،همکاران بهداشت محیط، شهرداری‌ها و تمامی دستگاه‌های ذی ربط در شهرها و روستاها تشکیل شده است و این مراکز را تحت نظر دارند.


وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی مانند دفع اصولی پسماند، فضولات دامی، خون‌آبه و... در این مراکز گفت: پس از نظارتی که در جانمایی این مراکز صورت می‌گیرد، رعایت نکات ذکر شده از محورهای اساسی است که نیاز به همکاری بین‌بخشی میان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دامپزشکی و وزارت بهداشت دارد.


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به امضای تفاهمنامه میان سازمان دامپزشکی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: پس از امضای این تفاهمنامه به بازدیدهای مشترک میان تیم‌های دو نهاد تاکید بیشتر شده و در آستانه عید قربان، تایید سلامت دام به عهده دامپزشکی و نظارت بر بهداشت اماکن توزیع بر عهده وزارت بهداشت است. این فرآیند علاوه بر آنکه قدرت اجرایی مارا فزونی بخشیده باعث شده تا آگاهی رسانی به مردم با همکاری رسانه بیش از گذشته صورت گیرد.


وی با تاکید براینکه مردم باید دام را از محل‌های مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند،گفت: البته همواره توصیه می‌کنیم که اگر حساسیت خاصی مبنی بر ذبح دام توسط خود افراد وجود ندارد این کار را به کشتارگاه‌ها بسپارند. ذبح دام در منزل می‌تواند باعث ایجاد آلودگی شود و از آنجایی که بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان امکان وارد کردن ضررهای جبران ناپذیری به انسان را دارد،رعایت نکات بهداشتی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha