سلامت نیوز :رئیس بیمارستان مهر گفت: متأسفانه تعرفه‌های پزشكی معمولاً‌ چندماه بعد از شروع سال اعلام می‌شود و از طرفی حقوق كارگران طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد ابتدای هر سال میزانی افزایش می‌یابد لذا بیمارستان‌های خصوصی این تعرفه ها را قبل از اعلام رسمی درصدی بالا می‌برند.

هادی منافی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال كه آیا در بیمارستان‌های خصوصی تا قبل از اعلام تعرفه پزشكی، میزان تعرفه‌ها توسط پزشكان و بیمارستان بالا می‌رود یا خیر اظهار داشت: معمولا ابتدای هر سال هر بیمارستان خصوصی مقداری تعرفه‌های پزشكی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در ابتدای هر سال بیمارستان‌های خصوصی جلسه‌ای دارند كه در آنجا تصمیم می‌گیرند تا قبل از اینكه تعرفه پزشكی از سوی مراجع ذیصلاح اعلام شود، چه مقدار تعرفه را افزایش دهند.

منافی با بیان اینكه گاهی اوقات در ابتدای سال تا 20 درصد بر روی تعرفه‌های پزشكی اضافه می‌شود تصریح كرد:‌ در حال حاضر وسایل و تجهیزات پزشكی گران شده است و از طرف دیگر ابتدای هر سال اعلام می‌شود كه چند درصد باید حقوق كارگر بالا رود. سوال اینجاست كه بیمارستان خصوصی از كجا باید این میزان افزایش هزینه را جبران كند؟

وی گفت:‌شورای حقوق و دستمزد حقوق كارگران را هر سال اعلام می‌كند. بیمارستان‌های خصوصی نمی‌توانند حقوق كارگر را بالا نبرند. از طرفی آنها بودجه حمایتی و دولتی ندارند، لذا مجبورند كه هزینه ها را از بیماران تامین كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha