شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 27753
سلامت نیوز :استفاده متناوب از بطری های پلاستیكی به علت داشتن مواد نفتی و شیمیایی به طور متناوب توصیه نمی شود.
سونیا هاشمی،متخصص تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:استفاده متناوب از بطری های آب پلاستیكی به علت داشتن مواد شیمیایی نفتی و نیز احتمال آزادشدن این مواد مضر به بدن در آب یا محتویات بطری توصیه نمی شود.

وی درخصوص استفاده مشاركتی از بطری های آب در برخی از افراد تاكید كرد:دهان،مركز تجمع انواع میكروب ها و باكتری هایی است كه در هر فردی متفاوت است و استفاده اشتراكی از بطری های آب به صورت تماس دهانی می تواند میكروب ها را از فردی به فرد دیگر انتقال دهد.

این متخصص تغذیه استفاده از بطری های آب پلاستیكی را انتخاب ناسالمی خواند و گفت:بهتر است این گونه بطری ها را فقط یك بار مصرف كرد و در صورت مصرف مداوم،باید قبل از هر بار مصرف،آنها را ضدعفونی كرده و خوب شستشو داد.

وی با اشاره به استانداردبودن بطری های شیشه ای تصریح كرد:بطری های شیشه ای از بطری های پلاستیكی به علت حفظ طعم آب و آزاد نكردن مواد مضر در آن سالم ترند و بهترین محل نگهداری آب و نوشیدنی محسوب می شود.

سونیا هاشمی،همچنین درخصوص مصرف آب لوله كشی اظهار داشت:بهتر است آب نوشیدنی را یك شب در دمایی مناسب و در ظرفی تمیز و در بسته نگهداری كرد تا كلر موجود درآن به طور كامل از بین برود و سپس آب مصرف شود.

وی خاطرنشان كرد:آب لوله كشی به علت تصفیه كامل سالم است و نیازی به مصرف مداوم آب معدنی نیست و استفاده از فیلترها و تصفیه كننده های آب خانگی نیز برای هرچه سالم تر شدن آن توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha