شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 27755
سلامت نیوز :متخصصان همه گیرشناسی در آمریكا می‌گویند ابتلا به دیابت از جمله فاكتورهایی است كه خطر بروز سرطان را تشدید می‌كند.

به گزارش  ایسنا، نتایج یك مطالعه جدید از سوی این متخصصان تایید می‌كند كه افراد مبتلا به دیابت در مقایسه با كسانی كه به دیابت مبتلا نیستند، بیشتر در معرض خطر سرطان هستند.

به گزارش روزنامه بیزینس ویك، گروهی از این متخصصان به سرپرستی دكتر چائو یانگ لی، كارشناس همه گیرشناسی در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در آتلانتا، این مطالعه را انجام داده‌اند. آنها تقریبا با 400 هزار فرد بالغ مصاحبه تلفنی انجام دادند و پس از آن به وجود رابطه بین دیابت و ابتلا به سرطان با دستیابی به مدارك و شواهد پزشكی، پی بردند.

در طول مصاحبه، 16 درصد از مردانی كه به دیابت مبتلا بودند همچنین اظهار داشتند كه از بیماری سرطان نیز رنج می‌برند. بررسی‌ها تایید كرد كه در زنان این رقم حتی بیشتر است به طوری كه طبق مطالعات 17 درصد از آنها علاوه بر دیابت به سرطان نیز مبتلا بودند. بعلاوه، در مردانی كه دیابت نداشتند نرخ ابتلا به سرطان فقط هفت درصد بود در حالی كه در زنان سالم كه مبتلا به دیابت نبودند احتمال ابتلا به سرطان 10 درصد تخمین زده شد.

این متخصصان دربررسی‌های خود فاكتورهای تاثیرگذار و مهم دیگر مثل كشیدن سیگار، نژاد و احتمال مصرف نوشیدنی‌های الكلی را نیز مورد توجه و ارزیابی قرار دادند.

آنها نتیجه‌گیری كردند: اشخاصی كه به دیابت مبتلا هستند در مقایسه با كسانی كه دیابت ندارند به طور متوسط 10 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. دیابت با ایجاد اختلال در بافت‌ها و بر هم زدن نظم و بروز التهاب زمینه را برای ابتلا به سرطان فراهم‌تر می‌سازد.

بنابراین گزارش، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا نیز اعلام كرده است كه حدود 9 درصد از بزرگسالان آمریكایی به بیماری دیابت مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha