شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 27756
سلامت نیوز :نتایج یك بررسی گسترده نشان داده است زنانی كه سالم‌تر و قوی‌تر هستند احتمال این كه دوقلو بدنیا بیاورند بیشتر است.

به گزارش ایسنا، مطالعات حاكیست این زنان همچنین عمر طولانی‌تری دارند، بیش از آنچه انتظار می‌رود صاحب دو فرزند می‌شوند و طی یك دوره طولانی، زمان بین بارداری‌هایشان كوتاهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر كن آر. اسمیت متخصص اصلی در این مطالعه و استاد مطالعات خانواده و مشتری در دانشگاه اوتای آمریكا در این باره متذكر شد: زنان سالم‌تر احتمال اینكه دوقلو بدنیا بیاورند بیشتر است.


وی در گزارشی كه در نشریه دستاوردهای انجمن سلطنتی انگلیس به چاپ رسیده افزود: معمولا این گونه تصور می‌شود كه وقتی زنان دوقلو بدنیا می‌آورند بار بیشتری به بدن آنها تحمیل می‌شود و توان جسمی‌شان كاهش پیدا می‌كند اما ما خلاف این تصور را یافتیم بدین معنی زنانی كه به طور طبیعی دوقلو بدنیا می‌آورند در واقع طول عمرشان بیشتر و همچنین توان تولید مثلی آنها نیز بیشتر است.

این مطالعه براساس اطلاعات مربوط به 58 هزار و 786 زن در ایالت اوتای آمریكا كه سابقه چند قلوزایی نداشتند و بین سالهای 1807 تا 1899 بدنیا آمده بودند صورت گرفته است. این زنان تا سن 50 سالگی زندگی كردند و یك نوبت پس از سال 1850 میلادی ازدواج كرده بودند و همسران آنها نیز تا سن 50 سالگی، زنده بودند. بنابراین گزارش، از بین این زنان 4 هزار و 603 نفر دوقلو و 54 هزار و 183 نفر تك قلو بدنیا آوردند.

دكتر شانن روسبون متخصص آنتروپولوژی در ایالت اوتا در این رابطه اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داد مادرانی كه دوقلو زاییده بودند به لحاظ طبیعی قدرت باروری بیشتری داشتند.

وی تصریح كرد: این زنان به دلیل این كه از سلامت ذاتی بیشتری بهره‌مند هستند توان آن را دارند كه فرزندان دوقلو بدنیا بیاورند و در عین حال عمرشان هم طولانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha