معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور گفت: سال گذشته این اورژانس به سه میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند خدمت رسانی کرد اما تداوم این وضعیت، در چنین شرایط سخت باید مبتنی بر دانش بالا باشد و بدون این مهم خدمات رسانی بهنیه امکان پذیر نیست.

ارایه خدمت اورژانس کشور به بیش از سه میلیون نفر

سلامت نیوز:معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور گفت: سال گذشته این اورژانس به سه میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند خدمت رسانی کرد اما تداوم این وضعیت، در چنین شرایط سخت باید مبتنی بر دانش بالا باشد و بدون این مهم خدمات رسانی بهنیه امکان پذیر نیست.

دکتر حسن نوری یکشنبه شب  در آیین اختتامیه اولین المپیاد علمی و مهارتی فوریتهای پزشکی قطب ۶ کشور در استان زنجان فزود: اورژانس پیش بیمارستانی تنها مکانی است که تخصص های مختلفی دست به دست هم می دهد تا سلامتی بیمار حاصل شود اما در حادثه و صحنه بدون هیچ حامی و پشتیبان فیزیکی انجام وظیفه می کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس پرسنل اورژانس باید از مهارت های خوبی برخوردار باشند که تحقق این مهم نجات بیماران و مصدومان احتمالی را به دنبال دارد و علاوه بر آن، آمادگی جسمانی و داشتن سلامت روحی و وروانی نیز از مولفه های مهم  در خدمت رسانی  است.

این مسئول ادامه داد: طی ۱۸ سال گذشته تاکنون اورژانس کشور متحول شده و در واقع تجهیزات بسیار محدود داشت اما از دهه ۸۰ امبولانس های  پیشرفته روز دنیا جایگزین شد و از طرفی نیروی انسانی نیز نسبت به گذشته  توانمند و خدمات رسانی بهتر شده است.

وی اضافه کرد: زمانی اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یک فن و حرفه محسوب می شد و به همین دلیل با شاغلان  این بخش تکنسین  اطلاق می شد  که این واژه  بسیا ر کوچک بوده، چرا که این گروه دارای، دانش و مهارت بسیار بالایی هستند که قابل مقایسه با حرفه های دیگر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز ادامه داد: اورژانس این استان با همه سختی ها در سلامت مردم از گذشته تا به امروز قدم های موثری برداشته و در مقایسه با گذشته مانند امروز این سازمان یافتگی و حرفه ای گری و توجه به توانمندی و آموزش به صورت هماهنگ در سراسر کشور وجود نداشت.
دکتر پرویز قزلباش نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر سازمانی عنوان کرد و گفت که ارائه آموزش، به توانمندی آنان منجر می شود و علاوه بر آن کسب تجارب مختلف را به دنبال دارد.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون در این استان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که ۴۵ آمبولانس وارد شده به ناوگان منطبق بر تکنولوژی روز هستند و در سطح بالا یک تیم هماهنگ با فکر و با برنامه کار اورژانس را به پیش می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha