سلامت نیوز :متخصصان نیویوركی تاكید كردند حتی اندكی ورزش و تحرك بدنی برای محافظت در برابر پلیپ‌های روده‌ای كافی است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد كه گاهی اوقات این پلیپ‌ها پیش فاكتوری برای ابتلا به سرطان روده هستند در حالی كه با ورزش اندك می‌توان با آنها مقابله كرد.

به گزارش سایت هلث دی نیوز، بنا بر مطالعات جدید در واقع حتی فقط یك ساعت در هفته ورزش سبك شامل فعالیت‌های معمول روزانه مثل پیاده‌روی در خیابان یا بالارفتن از پله‌ها می‌تواند تا حد زیادی خطر شكل‌گیری پلیپ‌ها را كاهش دهد و این تاثیرگذاری بویژه برای افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن مفید است.

براساس این یافته كه به مناسبت هفته بیماری‌های گوارشی در شیكاگو ارائه شده مزایای این روش در گروه‌های مختلف نژادی با وزن‌های مختلف بررسی شده است.

این یافته در واقع مطلب جدیدی نبوده بلكه تاییدی بر توصیه‌های همیشگی پزشكان است. با این مضمون كه بلند شوید و از خانه بیرون بروید تا نه تنها از پلیپ‌های روده‌ای جلوگیری كنید بلكه بتوانید تمام بیماری‌ها را از خود دور سازید.

دكتر دیوید وین برگ، رییس پزشكی مركز سرطان فاكس چیس در فیلادلفیا در این باره خاطرنشان كرد: ورزش، اقدام بسیار خوبی است و برای همه گروه‌ها از جمله افراد بیمار، سیاه پوست یا سفیدپوست، افراد لاغر و یا چاق مفید و سودمند است. هر چند در مطالعات قبلی زیادی روی این موضوع كار شده اما فقط در تعداد كمی از آنها به بررسی تاثیر ورزش در گروههای چند نژادی پرداخته شده است.

متخصصان تاكید كردند یك ساعت در هفته ورزش كردن، خطر تشكیل این پلیپ‌ها را در افراد مبتلا به اضافه وزن و سیاه پوست كاهش می‌دهد و همچنین خطر ابتلا به سرطان را نیز در سیاه پوستان كمتر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha