شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 27762
سلامت نیوز :پزشكان می‌گویند نوعی مولكول كه پیش از این ناشناخته بوده است در آینده بعنوان هدف درمانی جدید برای معالجه آسم مزمن، بیماری مزمن انسداد ریوی و چندین بیماری ریوی دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش  ایسنا، دكتر مایكل گروفت از متخصصان انستیتوآلرژی و ایمونولوژی لاجولا در آمریكا طی آزمایشاتی نشان داد كه مسدود كردن تعاملات این مولكول موسوم به «LIGHT» به همراه دو گیرنده آن تا حد زیادی روی غده فعالیت مجاری تنفسی در موشهای مبتلا به آسم مزمن تاثیرگذار است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، وقتی مجاری تنفسی دچار حالتی موسوم به «دگرگونی» می‌شوند در واقع تغییرات ساختاری التهابی در ریه‌ها بوجود می‌آید. این پزشكان متوجه شدند كه مسدود كردن مولكول فوق به متوقف كردن روند «دگرگونی» مجاری تنفسی كمك می‌كند.

این تغییرات برای نمونه شامل فیبروز هستند كه به مرور زمان ممكن است اتفاق بیفتند و نتیجه آنها كاهش فعالیت و عملكرد ریه‌ها است كه به میزان زیادی با بروز مشكلاتی چون انسداد مزمن ریوی، آسم مزمن و چندین اختلال تنفسی دیگر ارتباط دارد.

بنابراین گزارش، این یافته دومین دستاورد مهم با قابلیت درمان آسم است. در مطالعات قبلی نیز دكتر گروفت یك مكانیسم مولكولی را معرفی كرد كه موجب تحریك بروز التهاب ریه‌ها می‌شود و برای درمان بالقوه آسم یك مكانیسم اساسی است. این مكانیسم هم ‌اكنون در فاز دوم آزمایشات بالینی روی نمونه‌های انسانی است.

این یافته به طور مفصل و با شرح جزئیات در مجله معروف نیچر منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha