سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 277625

با وجود این‌كه تقریبا همه افراد از مضرات چاقی برای سلامت مطلع هستند، به منظور آگاه‌سازی بیشتر، در این مقاله به ارتباط چاقی و بیماری‌های اورولوژی می‌پردازیم:

ارتباط چاقی و بیماری‌های اورولوژی

سلامت نیوز:با وجود این‌كه تقریبا همه افراد از مضرات چاقی برای سلامت مطلع هستند، به منظور آگاه‌سازی بیشتر، در این مقاله به ارتباط چاقی و بیماری‌های اورولوژی می‌پردازیم:


اختلالات نعوظ: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،با توجه به كاهش فرم فعال تستسترون در بدن افراد چاق، اختلالات نعوظ در این افراد خیلی شایع‌تر است.
 ناباروری: از طریق تغییرات هورمونی، چاقی زمینه‌ساز ناباروری است. معمولا در این افراد، متوسط تعداد اسپرم در هر سی‌سی مایع منی، كمتر از افراد معمولی است و همچنین درصد كم‌تحركی و اشكال غیرطبیعی اسپرم بیشتری دارند.

سنگ‌سازی: با توجه به سطح بالای متابولیت‌های ادراری موثر در سنگ‌سازی در ادرار افراد چاق، از جمله اسید‌اوریك و همچنین با توجه به كم‌تحركی آنها، شیوع سنگ‌سازی در این افراد از متوسط جامعه خیلی بالاتر است و همچنین احتمال دفع خودبخود كمتر است.

اختلال در تخلیه ادرار: شیوع علائم انسدادی در افراد چاق، به‌علت اثر فشاری چربی شكم روی مثانه، زیاد است.

بی‌اختیاری‌های ادراری در زنان چاق: بی‌اختیاری‌های ادراری به‌خصوص به دنبال عطسه و سرفه و خنده، به‌صورت واضح در زنان چاق شایع‌تر است.

سرطان‌های سیستم ادراری: به‌خصوص سرطان مثانه و كلیه، به صورت قابل توجهی در بین افراد چاق شایع‌تر است و خطر بیشتری این افراد را تهدید می‌كند.

 واریكوسل: در برخی مقالات، شیوع واریكوسل در افراد چاق بالاتر از حد معمول جامعه گزارش شده است.

 فتق كشاله ران: به صورت قطعی در افراد چاق شایع‌تر و درمان جراحی آن سخت‌تر است. همچنین شیوع موارد دوطرفه، نسبت به یكطرفه در این افراد بیشتر است.

نكته قابل توجه دیگر در درمان‌های جراحی افراد چاق این است كه معمولا با محدودیت در روش‌‌های جراحی و سخت شدن عمل و نتایج نامطلوب‌تری نسبت به حالت معمول همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha