سلامت نیوز :حساس بودن پوست سر بیشتر ریشه عصبی و استرس داشته و گاهی نیز بر اثر شستشوی زیاد پوست سر استفاده زیاد از سشوار، شامپوهای محرك و آب بسیار گرم ایجاد می شود.
دكتر زهرا حلاجی متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پوست سر مانند سایر قسمتهای بدن می تواند دچار عفونت و التهاب شود كه در بعضی موارد عفونت ها می توانند ناشی از میكروب یا قارچ باشند.

وی با اشاره به اینكه علائم عفونت و التهاب توسط متخصص پوست و مو تشخیص داده خواهد شد افزود: از علائم حساسیت پوست سر درد است.

حلاجی تصریح كرد: گاهی اوقات افرادی كه دچار ریزش هورمونی ژنتیكی مو می شوند حساسیت پوست سر پیدا كرده به طوریكه افراد با تغییر فرق موی سر خود پی به حساس شدن پوست سر خود می برند.

این متخصص خاطرنشان كرد: حساس بودن پوست سر، بیشتر ریشه عصبی و استرس دارد و گاهی نیز شستشوی زیاد سر، آب بسیار گرم، شامپوهای محرك و  استفاده از سشوار در ایجاد حساسیت پوست سر موثر است.

وی به افرادی كه دچار حساسیت پوست سر شده اند توصیه كرد و گفت: اگر همراه با حساسیت پوست سر قرمزی، جوش و عفونت وجود داشته باشد مراجعه به  متخصص پوست و مو ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha