چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 277696

:رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: معمولا فردی که دچار کم‌خونی است، رنگ‌پریده و زردرنگ است، تپش قلب داشته، عصبی و دارای لرزش بدن است و قادر به انجام کارهای روزمره خود نیست.

نشانه‌های افراد «کم خون» چیست؟

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: معمولا فردی که دچار کم‌خونی است، رنگ‌پریده و زردرنگ است، تپش قلب داشته، عصبی و دارای لرزش بدن است و قادر به انجام کارهای روزمره خود نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی  درباره «کم‌خونی و علائم ظاهری آن»، اظهار داشت: هموگلوبین طبیعی انسان 14 تا 15 است و برای خانم‌ها نیز اگر کمتر از این عدد باشد، آن را کم‌خونی می‌گوییم. 


وی با بیان اینکه کم‌خونی دو نوع است، گفت: کم‌خونی یا به علت کمبود ویتامین‌هاست یا به علت کمبود آهن در بدن است. 
رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: اگر کم‌خونی به علت سوءتغذیه است، باید نوع مصرفی غذای فرد درست شود، اما برخی‌کم‌خونی‌ها به علت فقر ویتامین B12 یا اختلال در داخل معده است که جذب ویتامین B12 مختل می‌شود که آن نیز باید توسط دارو درمان شود. 


خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «نشانه‌های ظاهری کم‌خونی در افراد چیست؟»، خاطرنشان کرد: معمولا فردی که دچار کم‌خونی است، رنگ‌پریده و زردرنگ است، تپش قلب داشته، عرق‌ریزش دارد، عصبی و دارای لرزش بدن است و قادر به انجام کارهای روزمره خود نیست و همیشه احساس ضعف عمومی در بدن دارد. 
وی متذکر شد: کم‌خونی بیشتر در زنان وجود دارد که به علت دفع خون زیاد ماهانه است و اگر علت کم‌خونی سوءتغذیه باشد، باید توجه بیشتری به آن داشت. 
رئیس انجمن متخصصان داخلی در پاسخ به این پرسش که «آیا کم‌خونی نشانه‌ای از بیماری سرطان است؟»، یادآور شد: به طورکلی کم‌خونی خطرناک است،

اما کم‌خونی که دلیلش خون‌ریزی یا به علت فقرغذایی است خطرناک‌تر است و درمان آن بستگی به نوع کم‌خونی دارد که باید آن را تشخیص داده و درمان کرد. 
خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «مصرف چه مواد غذایی باعث رفع کم‌خونی می‌شود؟»، بیان داشت: تغذیه در نوع کم‌خونی دخالت دارد و مواد غذایی مانند عدس، گوشت و اسفناج که حاوی آهن فراوان است در رفع کم‌خونی مفید است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha