شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 27770
سلامت نیوز :از میان سه نوع اگزمای آتوپیك، تماسی و سبورئیك خطر ابتلا به اگزمای سبورئیك مردان را بیش از زنان تهدید می كند.
دكتر الهام شاه ابراهیمی متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگزما یك نوع واكنش التهابی پوست است كه با علائمی همچون خارش شدید، قرمزی پوست و تاول های ریز بر روی پوست ظاهر می شود و ممكن است از ابتدای زندگی فرد وجود داشته باشد.
وی افزود: این بیماری پوستی كه شایع ترین نوع آن در افراد بالغ، اگزمای دست است عموما با افزایش میزان رنگدانه های پوست همراه است و همین امر موجب تیره شدن پوست در این ناحیه می شود.
شاه ابراهیمی ضمن اشاره به این نكته كه اگزما به سه نوع تماسی، اتوپیك و سبورئیك بروز می كند تصریح كرد: اگزمای تماسی در تماس با برخی مواد شیمیایی مانند اسیدها و یا نیكل موجود در اشیای بدلی، مواد چرمی، اسپری مو و رژ لب سبب ایجاد تاول و ورم در نایحه تماس می شود ،وی در این مورد بهترین راه درمان را یافتن ماده حساسیت زا و پرهیز از آن و همچنین استفاده از كرم های موضعی ضد التهاب در محل مورد نظر دانست.
شاه ابراهیمی ادامه داد: نوع دیگری از این عارضه پوستی اگزمای سبورئیك نام دارد كه شایع ترین نوع اگزما در میان مردان است و عواملی همچون چاقی، بخار آب، سرمای هوا و مواد غذایی چرب موجب تشدید آن می شوند كه عمدتا نیز نواحی صورت، اطراف گوش ها و كتف را درگیر می كند.
وی مناسب ترین راه درمانی را برای افراد مبتلا به این نوع اگزما رفع چربی پوست از طریق استفاده از لوسیون ها و شوینده های مخصوص پوست های چرب عنوان كرد.
این متخصص پوست و مو در خصوص اگزمای آتوپیك یادآور شد، این نوع اگزما غالبا در افرادی كه دچار بیماری های آلرژیك مانند آسم، تب یونجه و كهیر هستند و همچنین افراد دارای پوست خشك بروز می كند.
وی ضمن تاكید بر تاثیر نقش آب و هوا در بروز یا تشدید این بیماری خاطرنشان كرد: شدت این نوع اگزما در فصل پاییز به علت خشكی هوا و همچنین در فصل بهار كه زمان عود بیماری های آلرژیك است بیشتر به چشم می خورد.
در انتها شاه ابراهیمی نكته حائز اهمیت در درمان مبتلایان به این نوع اگزما را رفع خستگی پوست مطرح كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha