شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 27771
سلامت نیوز : یك فوق‌ تخصص اطفال گفت: نوزادانی كه از شیرخشك تغذیه می‌شوند بیشتر دچار اسهال می‌شوند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس  در خصوص بیماری اسهال در نوزادان اظهار داشت: بدن نوزادان عاری از هر گونه میكروب است؛ بی‌احتیاطی و عدم بهداشت نوزاد از مهم‌ترین عامل ابتلای طفل به اسهال است.

وی گفت: نوزادانی كه از شیر مادر تغذیه می‌شوند كمتر به بیماری اسهال مبتلا می‌شوند و در صورتی كه این دسته از نوزادان دچار اسهال شوند به دلیل آلوده بودن دست و نوك سینه مادر است در حقیقت اگر دست آلوده مادر با نوك سینه برخورد كند، آلودگی وارد دهان نوزاد شده و همین مسئله موجب اسهال در طفل می‌شود.

این فوق تخصص اطفال با بیان اینكه نوزادانی كه از شیرخشك تغذیه می‌شوند بیشتر دچار اسهال می‌شوند، افزود: این مسئله به دلیل آلودگی شیشه و سر پستانك است كه شیر در داخل آن درست می‌شود البته رقیق و غلیظ كردن شیر خشك نیز در ابتلای نوزاد به اسهال نقش مؤثری دارد.

هاشمی ادامه داد: برخی نوزادانی كه از شیر خشك تغذیه می كنند نسبت به لاكتوز شیر حساسیت پیدا می‌كنند كه همین مسئله موجب اسهال در آنها خواهد شد از این رو این دسته از نوزادان باید از شیر‌ خشك فاقد لاكتوز استفاده كنند.

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا نوزادان به بیماری اسهال خاطرنشان كرد: رعایت بهداشت مادر و نوزاد مهمترین اقدام در پیشگیری از ابتلا طفل به این بیماری است؛ توصیه می‌شود مادران قبل از شیر دادن دست‌های خود را با آب و صابون بشویند ضمن اینكه شیشه و سر پستانك نوزادانی كه از شیر خشك تغذیه می‌شوند باید به خوبی شسته و استریل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha