:رئیس کل سازمان نظام پرستاری از وزارت بهداشت خواست تا با حذف کد رشته پرستار بیمارستانی از ایجاد تنش در جامعه بزرگ پرستاری و دانشجویان این رشته خودداری کند.

حذف فوری کد رشته پرستاری بیمارستانی از دفترچه کنکور/ وزارت بهداشت از ایجاد تنش جلوگیری نماید

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری از وزارت بهداشت  خواست تا با حذف کد رشته پرستار بیمارستانی از ایجاد تنش در جامعه بزرگ پرستاری و دانشجویان این رشته خودداری کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،دکتر اصغر دالوندی گفت: در حالیکه در سال گذشته در جلسات فشرده ای که با مسئولین حوزه آموزشی وزارت بهداشت داشتیم محرز شد که این روش از پذیرش دانشجو که به علت مقرون‌ به ‌صرفه نبودن و نداشتن ضمانت‌های اجرایی لازم مطابق تفاهم‌نامه منعقده در اصفهان( مواردی از قبیل جذب هیات علمی بالینی، بورسیه کردن دانشجویان پذیرفته‌شده و ...) به ‌طور عملیاتی قابلیت اجرا ندارد، کم لم یکن تلقی گردد.


وی اظهار داشت: با این‌ وجود، هر ساله با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری شاهد درج مواردی از پذیرش محدود دانشجو به این شیوه هستیم، که این مسئله موجی از یاس و تنش در میان جامعه پرستاری و دانشجویان این رشته ایجاد می نماید.


رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری به دلایل متعدد از قبیل بیکاری دانشجویان فارغ التحصیل، عدم بکارگیری طرح نیروی انسانی، نارضایتی کاری و معیشتی پرستاران، از وزارت بهداشت می خواهد که دست از ایجاد تنش در این شرایط احساس برداشته و با حذف کدرشته درج شده در دفترچه انتخاب رشته سال 98 که مربوط به یکی از استان های  غرب کشور است، آرامش را به جامعه پرستاری و دانشجویان برگرداند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha