سلامت نیوز :استفاده از موسیقی به عنوان یك پیش درمان مؤثر در دندانپزشكی، برای از بین بردن استرس در كشور مورد بررسی قرار گرفت.
دكتر شادی جهرانی،دندانپزشك عمومی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استرس یكی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر روند درمان بیماران دندانپزشكی است.

وی در ادامه افزود:بالا بودن میزان استرس،مانع همكاری بیمار و موجب خستگی دندانپزشك و گروه دندانپزشكی می شود؛همچنین طولانی شدن زمان درمان در هر جلسه،پائین آمدن  روند بهبودی بیمار و افزایش دردها درحین و بعد از درمان ناشی از تنش،از جمله عوارض وجود استرس در بیمار است.

جهرانی با اشاره به اینكه اغلب دندانپزشكان چنین بیمارانی را از طریق پیش دارویی كنترل می كنند ،عنوان كرد:ما طی تحقیق و بررسی های خود تلاش كردیم تا راهكار جدیدتری ارائه دهیم كه این امر موجب شود بیمار با آرامش و صبوری بیشتری درمان دندانپزشكی را بپذیرد.

این دندانپزشك عمومی در پایان خاطرنشان كرد:نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان دهنده این است كه موسیقی یك پیش درمان مؤثر برای كاهش استرس در بیمار است و در نهایت موجب می شود كه ساعات درمان برای دندانپزشك،همكارانش و به ویژه خود بیمار دلنشین و روند درمان بهتر و مفیدتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha