یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 27774
سلامت نیوز : نتایج یك بررسی آماری جدید نشان می‌دهد كه عارضه خشكی چشم در بین سالمندان كره‌ای شیوع پیدا كرده است.

به گزارش ایسنا، این آمار حاكیست از هر سه سالمند كره‌ای، یك نفر به خشكی چشم مبتلا است.

این بررسی‌ها همچنین مشخص كرده است زنان و مردانی كه ساكن نواحی شهری هستند بیشتر علائم خشكی چشم را تجربه می‌كنند.

دكتر اسكوت موس كارشناس بیماریهای چشمی در دانشكده پزشكی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسكونسین در این باره اظهار داشت: عارضه خشكی چشم زمانی بروز می‌كند كه غدد اشك در چشم به اندازه كافی برای مرطوب نگه داشتن چشم‌ها، اشك تولید نكنند و یا اینكه در صورت تولید قطرات اشك به میزان كافی، اشك چشم به سرعت تبخیر شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر كی‌وونگ كیم از پزشكان بیمارستان بوندانگ در دانشگاه ملی سئول و دستیاران وی برای دستیابی به این آمار روی 657 سالمند كره‌ای مطالعه كردند كه در شهر یونگین زندگی می‌كردند. بنابراین گزارش، میانگین سنی این شركت كنندگان 72 سال بود كه بیشتر نیز به طور مستقل زندگی می‌كردند.

این متخصصان با استفاده از پرسشنامه بررسی كردند كه چه تعداد از این افراد علائم خشكی چشم را دارند. این علائم شامل احساس سوزش و خشكی و یا خیس بودن و قرمز شدن چشم‌ها است.

در این بررسی‌ها معلوم شد از بین افراد داوطلب یك سوم شان در اغلب مواقع حداقل یكی از علائم خشكی چشم را داشتند یا درطول دو هفته تقریبا به طور دائمی دچار علائم این بیماری بودند.

این آمار نشان داد زنان بیشتر دچار خشكی چشم بودند به طوری كه 35 درصد از آنها از علائم این بیماری رنج می‌بردند در حالی كه فقط 26 درصد مردان كره‌ای در این آزمایش علائم این بیماری را داشتند. بعلاوه تعداد افرادی كه در نواحی شهری به این بیماری دچار شده بودند 36 درصد اما در ساكنان مناطق روستایی 24 درصد بود.

كارشناسان سلامت چشم معتقدند كه مطالعات بیشتری باید در مورد عارضه خشكی چشم صورت گرفته و بویژه مردم باید در مورد این بیماری آگاهی بیشتری پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha