نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، گفت: ۸۰ درصد جامعه پزشکی از کارت خوان استفاده می کنند.

مخالفت جامعه پزشکی با کارت خوان ویژه و صندوق فروش

سلامت نیوز:نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، گفت: ۸۰ درصد جامعه پزشکی از کارت خوان استفاده می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، عزت اله گل علیزاده، در بیست و دومین کنگره سراسری اپتومتری ایران که در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، با اشاره به مسائل مبتلا به جامعه پزشکی، افزود: تعرفه، یکی از موضوعاتی است که جامعه پزشکی همواره درگیر آن بوده و هست.


وی با عنوان این مطلب که روند تعیین تعرفه ها در قانون نیز آمده است، گفت: درخواست جامعه پزشکی، این بوده است که قیمت تمام شده برای ارائه خدمات احصا شود که هیچ وقت این کار انجام نشده است.


گل علیزاده تاکید کرد: متاسفانه هجمه های زیادی به جامعه پزشکی وارد می شود، در حالی که این مردم هستند که ایجاد بی اعتمادی بین بیمار و پزشک، آسیب می بینند.
نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، افزود: ما توقع نداریم به یکباره تعرفه ها واقعی شود، اما انتظار داریم شیب تعرفه ها به سمت اصلاح پیش برود و اگر همین اتفاق هم بیافتد، راضی هستیم.


گل علیزاده در ادامه به ترکیب شورای عالی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در تعیین ترکیب این شورا بر اساس قانون عمل شود. 
وی افزود: قرار بود ترکیب، تعداد و شرح وظایف دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در هیئت دولت تصویب شود که تعادل بین خریدار و فروشنده خدمت برقرار شود. اما، متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.
نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، در ادامه با اشاره به جوسازی ها علیه جامعه پزشکی پیرامون استفاده از کارت خوان ، فرار مالیاتی و...، گفت: ممکن است درصدی از جامعه پزشکی فرار مالیاتی داشته باشند مثل سایر صنوف و حرفه ها، اما آنچه مسلم است اینکه اکثریت جامعه پزشکی، از قانون تبعیت می کنند.
وی با عنوان این مطلب که 80 درصد جامعه پزشکی از کارت خوان استفاده می کنند، افزود: به 20 درصد بقیه هم گفته ایم از کارت خوان استفاده کنند.
گل علیزاده ادامه داد: البته علت جمع آوری کارت خوان در برخی مطب ها، پایین بودن تراکنش بوده که باعث شده بانک مربوطه نسبت به جمع آوری کارت خوان اقدام کند. 
وی افزود: جامعه پزشکی از اجرای قانون دلخور و گلایه مند نیست، بلکه معتقد است که نباید در موضوعاتی همچون فرار مالیاتی و کارت خوان، تبعیض وجود داشته باشد.


نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، گفت: جامعه پزشکی با استفاده از دستگاه های کارت خوان عمومی مشکلی ندارد، بلکه ما مخالف استفاده از کارت خوان ویژه و صندوق فروش هستیم.
وی در همین زمینه توضیح داد: با استفاده از کارت خوان ویژه و صندوق فروش، اطلاعات طرف دوم یعنی بیمار که مشتری پزشک محسوب می‌شود، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد که چنین کاری نیازی نیست صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha