سلامت نیوز :مقامات سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در گزارش جدیدی نسبت به مواردی از شیوع فلج اطفال در پاكستان ابراز نگرانی كردند.

به گزارش ایسنا، از آغاز سال جدید میلادی تاكنون 37 مورد جدید ابتلا به فلج اطفال در این كشور گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یانز، با توجه به انتشار این خبر، نگرانی مقامات این دو سازمان بهداشتی بین‌المللی بیشتر شده است. هر دو سازمان تلاش‌های بیشتری انجام داده‌اند تا دریابند كه بالاخره چطور می‌توان این بیماری را به طور كلی ریشه‌كن كرد.

در حال حاضر مسوولان و كاركنان بهداشتی این دو سازمان همكاری نزدیك خود را با دولت مركزی و فرمانداری‌های استان پاكستان آغاز كرده‌اند و هدف آنها از این همكاری مشترك واكسیناسیون تك‌تك كودكان پاكستانی علیه بیماری فلج اطفال با تعهد ریشه كن كردن این ویروس به شدت مسری برای همیشه است. بنابراین گزارش، این مسوولان در تلاش هستند كه هدف مشترك خود را تا سال 2012 در پاكستان عملی كنند.

خبرگزاری شینهوا نیز در این باره اعلام كرد: 37 مورد ابتلا به فلج اطفال در پاكستان نسبت به همین دوره در سال گذشته كه فقط 18 مورد ابتلا گزارش شده بود آمار قابل توجه نگران كننده‌ای است.

به گزارش ایسنا، گویدو ساباتینلی، نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاكستان و دان روهرمن، نماینده یونیسف در این كشور از نواحی پرخطر در شهر بندری كراچی دیدن كردند تا شاهد اجرای برنامه مصون سازی ملی در برابر فلج اطفال باشند. هدف نهایی اجرای این برنامه واكسیناسیون 33 میلیون كودك با دو قطره فلج اطفال است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در این باره تصریح كرد: چند عامل، موجب افزایش موارد ابتلا به فلج اطفال در پاكستان شده است. برای مثال كودكانی كه در جوامع و مناطق فقیرتر زندگی می‌كنند از سلامت كمتری بهره‌مند بوده و بیشتر با سوء تغذیه دست به گریبان می‌شوند.


وی افزود: این دو فاكتور نیاز كودكان را به دوز  بیشتری از واكسن برای دستیابی به ایمنی مناسب در برابر ویروس این بیماری ایجاد می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha