سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد: در طول دهه اول قرن حاضر نرخ مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان كاهش یافته كه بخشی از آن به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در این عرصه بوده است.

به گزارش  ایسنا، این سازمان تاكید كرد كه در مقایسه با سال 1990 میلادی سرعت مرگ و میر نوزادان تا دو برابر كاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام كرد: نرخ مرگ و میر مادران نیز براثر مشكلات و ناراحتی‌های ناشی از بارداری و وضع حمل به همین نسبت كاهش یافته و متوسط طول عمر افراد در جهان نیز از 64 سالگی در سال 1990 میلادی به 68 سالگی در سال 2009 میلادی افزایش یافته است.

در جدیدترین گزارش آماری سالانه بهداشت جهان همچنین آمده است: با وجود این پیشرفت‌ها هنوز بخش خدمات بهداشتی در سراسر دنیا بار سنگینی را به دلیل شیوع بیماری‌های عفونی و سایر امراض مانند بیماری قلب به دوش می‌كشد.

دكتر تیس بوئرما، رییس بخش آمار در سازمان جهانی بهداشت خطاب به گزارشگران اظهار داشت: پس از سال 2000 میلادی تلاش‌های بیشتری در این عرصه‌های بهداشتی صورت گرفته و هزینه بیشتری برای حفظ سلامت زنان باردار و نوزادان آنها صرف شده است.

وی در اظهارات خود این پیشرفت را حاصل از سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های مصون سازی، آموزش و سایر عوامل در این رابطه دانسته است و تاكید كرد كه این موفقیت حاصل تركیبی از مداخلات بهداشتی و پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی است. با این حال در گزارش جدید تاكید شده است كه هنوز بخش خدمات بهداشتی نیاز به تخصیص بودجه بیشتر بویژه در كشورهای فقیرتر دارد.

آمار این سازمان نشان می‌دهد كه از سال 2000 میلادی تاكنون نرخ مرگ و میر كودكان هر سال 7/2 درصد كاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha