شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 277799

برای هر دختری خواستگاران متعدد می‌آید و ممکن است مورد پسند برخی از آن‌ها قرار نگیرد این موضوع نباید ایجاد ناراحتی کند.

چرا خواستگارهایم منصرف می‌شوند؟

سلامت نیوز: برای هر دختری خواستگاران متعدد می‌آید و ممکن است مورد پسند برخی از آن‌ها قرار نگیرد این موضوع نباید ایجاد ناراحتی کند.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از کاربران سایت تبیان نوشته است: دختری 29 ساله هستم. مدرک کارشناسی دارم و به‌ صورت پاره‌وقت کار می‌کنم. به گفته دوستانم از نظر چهره خوبم. دوست دارم ازدواج کنم. تابه‌حال چندین خواستگار داشتم اما با هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده‌ام. بعضی از آن‌ها را من رد کردم اما چند نفری رو که پسندیدم از طرف آن‌ها منتفی شد. سنم بیشتر شده است و نگرانم نتوانم ازدواج کنم. هر وقت کسی به خواستگاری می‌آید و دیگر پیگیر نمی شود، احساس می‌کنم شکست خورده‌ام و مشکلی دارم. چگونه می‌توانم از این نگرانی خلاص شوم؟

با سلام، اولین چیزی که شما باید به آن توجه کنید، این است که انسان‌ها در انتخاب آزاد هستند، ممکن است کسی یا چیزی را بخواهند و ممکن است نخواهند و این‌یک موضوع شخصی است. همین‌طور که شما برای نتیجه‌گیری و جواب نهایی موارد مختلف را بررسی می‌کنید و شاید تصمیمتان بر اثر چیزی باشد که در ظاهر کسی فکرش را نکند و حتی آن را بازگو نکنید، در مورد طرف مقابلتان هم‌چنین چیزی صادق است. آدم‌ها معیارها و شرایط خودشان رادارند و خواستگاری جز اولین مراحل آشنایی است و هیچ تعهد و بایدی در آن وجود ندارد. فرصتی است برای شناخت و چه خوب است اگر در این فرصت متوجه تفاوت‌هایی شوید که باعث می‌شود برای ازدواج باهم مناسب نباشید.

این‌که چند نفر بعد از گفتگو و دیدار جواب‌شان منفی بوده دلیل آن نیست که شما مشکل خاصی دارید، هر کدام از آن‌ها می‌توانند به دلیل کاملاً متفاوتی از دیگری منصرف شده باشند. اگر از طریق واسطه به هم معرفی‌شده‌اید، می‌توانید علت را جویا شوید نه برای اینکه برطرف کنید که آن فرد دوباره تصمیم به ازدواج با شما بگیرد، بلکه به خاطر اینکه اگر مشکل موجه و قابل‌ رفعی است؛ برای موارد دیگر برطرف کنید.

پیشنهاد دیگر ما این است که قبل از جدی شدن و حتی دیدار حضوری شرایط را کاملاً بسنجید. مثلاً شما شاغل هستید و ممکن است آقا دوست نداشته باشد همسرش کار کند، در این صورت دلیلی ندارد شما پیش بروید که وقتی جواب رد شنیدید، باعث ناراحتی‌تان شود. مگر اینکه قصد کار کردن در آینده را نداشته باشید. سعی کنید افرادی را بپذیرید و وارد گفتگو شوید که از نظر معیار بیشترین سطح هماهنگی را با شما دارند.

اما نمی‌شود منکر این شد که رفتار شما در جلسات آشنایی تأثیر زیادی در نظر خواستگارتان دارد پس نکاتی را رعایت کنید که به مقبولیت بیشتر شما بیانجامد.

ظاهرتان تمیز، شیک و ساده باشد. پوشیدن لباس‌هایی هماهنگ که نشان‌دهنده سلیقه‌تان است و در عین‌ حال رعایت نظافت شما را دل‌نشین‌تر می‌کند اما از آن‌طرف بوم هم نیافتید. آقا می‌خواهد ببیند در آینده با چه کسی زندگی می‌کند اگر آنقدر آرایش داشته باشید که چهره اصلی‌تان را نشان ندهد می‌تواند تأثیر منفی بگذارد و این حس را القا کند که حتماً عیب و ایرادی وجود دارد.

رفتارتان محترمانه، با رعایت ادب باشد اما آن‌قدر خشک و جدی نباشید که هیچ حس و انگیزه‌ای در طرف مقابلتان ایجاد نکند. در گفتگو هم حقایق را بگویید و خواسته‌هایتان را مطرح کنید و هم مراقب باشید چگونه این کار را انجام می‌دهید. این حق شماست از شرایط مالی طرف مقابل بدانید اما نه به صورتی که بعد از سلام بپرسید حقوقش چقدر است؟
این مقالات می‌تواند به شما کمک کند تا در جلسات خواستگاری بهتر عمل کنید اما یادتان نرود اگر موردپسند برای ازدواج قرار نگیرید، به معنی مقصر بودن‌تان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha