شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 277801

کیوی سرشار از مواد مغذی، ویتامین C، آنتی اکسیدان و همچنین پتاسیم، منیزیم و فیبر است.

علایم آلرژی به کیوی

سلامت نیوز:  کیوی سرشار از مواد مغذی، ویتامین C، آنتی اکسیدان و همچنین پتاسیم، منیزیم و فیبر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، کیوی میوه ای بسیار سالم است، اما می تواند برای کسانی که به کیوی آلرژی دارند، خطرناک باشد. واکنش آلرژیک افراد به کیوی ناشی از اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدنشان است.

علائم آلرژی کیوی می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد که می تواند با علائم خفیف آغاز شود، اما هر علایمی از آلرژی شدید باید فوراً درمان شود.

افراد مبتلا به آلرژی غذایی ممکن است در ابتدا متوجه علائم خفیفی شوند. اما این علائم می تواند بدتر شود زیرا بیشتر در معرض مواد غذایی قرار می گیرند.

اولین علائم آلرژی کیوی اغلب علائم خفیف، از جمله بثورات پوستی و احساس خستگی، خارش یا احساس سوزش در دهان، گلو، زبان و لب ها است.

علائمی مانند اینها اغلب در کنار هم قرار می گیرند که به آن سندرم آلرژی دهان (OAS) گفته می شود. علائم OAS توسط بسیاری از آلرژن ها مانند گرده، میوه ها و گرد و غبار ایجاد می شود.

واکنش به آلرژی کیوی جدی است و در صورت عدم درمان ممکن است کشنده باشد. علائم واکنش شدید کیوی شامل موارد زیر است: سوزش دهان و گلو که منجر به تورم می شود، بی حسی در زبان، لب ها یا گلو، مشکل تنفسی، درد و گرفتگی شدید شکم، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال، افت ناگهانی فشار خون، ضربان سریع قلب، سرگیجه یا از دست دادن هوشیاری.

این واکنش های شدید ممکن است نشانه های شوک آنافیلاکسی باشد  که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

برای افراد مبتلا به آلرژی های غذایی مهم است که برچسب های مواد تشکیل دهنده هر ماده غذایی را که خریداری می کنند بخوانند.

علل آلرژی کیوی

سیستم ایمنی بدن در فرد مبتلا به آلرژی به  کیوی نمی تواند پروتئین موجود در میوه را به عنوان غذا تشخیص دهد. در عوض، پروتئین باعث می شود بدن واکنش نشان دهد انگار که یک مزاحم است. این باعث می شود سیستم ایمنی بدن هیستامین برای از بین بردن آنتی بادی ها در بدن آزاد کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha