شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 277803

در این مقاله 10 راه برای این که مطمئن شوید رفتارتان در اتاق خواب سلامت است و چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید به شما ارائه می کنیم.

رابطه جنسی سالم این 10 ویژگی را دارد

سلامت نیوز: در این مقاله 10 راه برای این که مطمئن شوید رفتارتان در اتاق خواب سلامت است و چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید به شما ارائه می کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، شما نمی دانید که در اتاق خواب همسایه تان چه خبر است و به صراحت بگویم که حتی نمی خواهید که بدانید . ولی احتمالا کمی کنجکاو هستید که بدانید زندگی جنسی خودتان در چه حال است. به عنوان مثال اغلب زوج ها چطور رابطه جنسی دارند؟ عجیب نیست که شما و شریک زندگیتان همیشه از یک روش استفاده می کنید؟ یک سکس تراپیست در مورد زندگی جنسی شما چه می گوید؟


برای رابطه جنسی بهتر احساس خوبی در مورد اندامتان داشته باشید

در مطالعه ای که دانشگاه تگزاس روی زنان 18 تا 49 سال انجام داد، آنهایی که بالاترین امتیاز را به تصور خود از بدنشان داده بودند رضایت جنسی بیشتری هم داشتند. منحرف کردن فکر به اندازه ران یا شکم تان می تواند شما را از احساس لذت هنگام رابطه جنسی دور کند که به نوبه خود می تواند در مقدار ترشحات و توانایی شما در رسیدن به ارگاسم تاثیر گذار باشد. بدون در نظر گرفتن وزنتان ، ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش رضایت از اندامتان می شود. یک کار فوق العاده دیگری که می توانید همین الان انجام دهید ، گوش دادن به صدای قلبتان است.  به درون خود نگاه کنید و به سیگنال هایی که بدنتان می فرستد گوش دهید – مثل ضربان قلبتان که بر اساس تحقیقات انجام شده در PLOS One می تواند تصویر ذهنی شما از خودتان را بهبود ببخشد.

از درخواست آنچه در رابطه جنسی می خواهید ترسی نداشته باشید ( او هم همینطور )

داشتن رابطه جنسی خوب فقط با پیدا کردن دستورالعمل مناسب و مخصوص به خود شما امکان پذیر است. به گفته دکتر آلین زولدبرگ ، متخصص و درمانگر جنسی ، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که شریک زندگیتان ذهن شما را بخواند، او باید ذهن خود را برای یادگیری و عکس العمل در مورد خواسته های شما باز بگذارید. اگر فکر می کنید در میان گذاشتن افکار جنسیتان سخت است می توانید از نوشتن نامه یا ارسال پیامک برای فانتزی های جنسی تان استفاده کنید که بیانش بسیار راحت تر از صحبت رو در رو یا بیان امیال در لحظه است.

گاهی اوقات برای رابطه جنسی تان برنامه ریزی می کنید

اغلب مردم فکر می کنند که حس داشتن رابطه جنسی باید از شهوت نشات بگیرد ولی همیشه این طور نیست. مگر این که اوقات فراغت زیادی در زندگیتان داشته باشید و فرزندانتان بزرگ شده باشند و به خانه های خودشان رفته باشد. به نظر من برنامه ریزی برای رابطه جنسی ایده خوبی است. به گفته زودلبرگ برای شب تان برنامه ریزی کنید. شام بچه ها را بدهید و آن ها بخوابانید. یک وعده غذایی سبک سفارش دهید که بعد از شام با کلی ظرف نشسته و روی هم انباشته شده روبرو نباشید. بعد از آن کاری انجام دهید که استرس های روزانه را فراموش کنید مثلا تماشای برنامه ی طنز تلویزیونی یا یک فیلم سینمایی با هم . بعد از استراحت متوجه خواهید شد که خیلی راحت تر حس جنسی به سراغتان می آید.

تعداد رابطه جنسی تان را نشمرید

چه هر از گاهی رابطه جنسی دارید چه هفته ای یک بار و یا ماهی یک بار، تمرکز روی تعداد آن کار درستی برای ارزیابی زندگی جنسی تان نیست. به گفته دکتر کریستین زیسینگ ، درمان گر جنسی در سن دیگو، در یک مطالعه که در مجله رفتاری منتشر شده محققان یک گروه زوج های تصادفی را انتخاب کرده و از آن ها خواستند دو برابر زمان معمول رابطه داشته باشند و با افرادی که زندگی معمولشان را می گذراندند مقایسه کردند. زوجهایی که رابطه شان دو برابر شده بود نسبت به گروه شاهد ، شاد تر نبودند. تحت فشار قرار دادن خودتان برای داشتن رابطه جنسی بیشتر ممکن است باعث ایجاد مسائل دیگری شود که سطح رضایتتان را کاهش دهد. از سویی دیگر نویسنده مطالعه بیان می کند سفر به مناطق جدید و یا رفتن به قرارهای شبانه – قرار دادن فرصت های طبیعی به داشتن رابطه رابطه جنسی در اغلب موارد آن را لذت بخش تر می کند.

از رابطه جنسی خوشتان می آید

مهم نیست که چند بار در هفته یا در ماه رابطه جنسی داشته باشید، چه به ارگاسم برسید و چه نرسید، یا کسی زندگی جنسی شما را مسخره کند، مهم ترین نکته این است که از آن لذت ببرید. به گفته زولدبرگ " آیا پس از داشتن رابطه جنسی احساس نزدیک تری به شریک زندگیتان دارید؟ حس بهتری پیدا می کنید؟ سوالاتی که واقعا باید از خودتان بپرسید همین دو تا هستند. "

دست از داشتن رابطه جنسی برای دلسوزی بردارید

زودلبرگ به این نوع رابطه " رابطه از سر ترحم mercy sex " می گوید. " یعنی زمانی که به خاطر شریک زندگی تان رابطه جنسی دارید – حتی باوجودی که فکر می کنید آخرین چیزی است که می خواهید." بعضی متخصصان می گویند که نباید از شریک زندگیتان روی برگردانید. به گفته زودلبرگ " رابطه از سر ترحم ، هر از گاهی قابل قبول است ولی انجام همیشگی آن سبب می شود که مغزتان فکر کند رابطه جنسی یک عمل طاقت فرسا برای شماست و میل جنسیتان را سرکوب کند. "

یک سری مسائل روتین را در رابطه جنسی تان تغییر دهید

اگر از رابطه جنسی لذت نبرید ، تظاهر کردن به آن در زندگی واقعی کار سختی است و باید این مساله را با شریک زندگیتان در میان بگذارید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 در دانشگاه واترلو بریتانیا انجام شد " اکثر زوج ها در یک روش روتین جنسی خاص گیر می کنند و ممکن است احساس کنند که علاقه شان به رابطه جنسی کمتر شده و در یک دور باطل گرفتار شده اند " با این حال این مساله نیاز به کمی تلاش دارد مثل تغییر اتاق یا لباس یا پوزیشن ها از ساده ترین راه هایی هستند که می تواند حس تازگی به رابطه جنسی بدهند.

کنار هم خوشحالید

به نظر ساده می رسد ولی رابطه ای قوی بین رضایت جنسی ( فاکتورهایی مانند علاقه داشتن به رابطه جنسی ، داشتن حس خوب درباره زود به زود اتفاق افتادن آن ، کم بودن بحث درباره رابطه جنسی ) و شادی در رابطه شما وجود دارد. یک مطالعه درباره تحقیقات علمم اجتماعی نشان داده است که رضایت داشتن از رابطه سوخت رضایت از رابطه جنسی است.

شما یک فرهنگ لغت بامزه دارید

مثل این که بین روز یک پیام تحریک کننده برای شریک زندگی تان بفرستید یا چیزی در گوشش زمزمه کنید. در مطالعه ای که در سال 2011 در مجله Integrated Social Sciences منتشر شد، عنوان شده  صحبت های جنسی باعث ایجاد رضایت جنسی بیشتر بین زن و مرد می شود. سکس تراپیست ها به آن " آهسته به جوی آوردن simmering " می گویند. – یا انجام کارهای کوچکی برای همدیگر که رابطه فیزیکی و عاشقانه شما را محکم تر نگه دارد.

از کم شدن کشش های جنسی گاه و بیگاه نهراسید

به گفته زیسینگ " مهم است که در مورد یک زندگی جنسی سالم ایده هایی واقع بینانه داشته باشید. قرار نیست رابطه جنسی همیشه پرشور و شدید باشد، هر از گاهی در طول زندگیتان فروکش خواهد کرد. اگر شما قبول کنید که هیچ درست و غلطی در رابطه جود ندارد و شما و شریک زندگیتان به راحتی بتوانید احساساتان را برای این که چه زمانی می خواهید و چه زمانی نمی خواهید با یکدیگر در میان بگذارید پس زندگی جنسی سالمی دارید. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha