شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 277829

پیشانی یکی از اصلی ترین قسمت‌هایی است که با افزایش سن چین و چروک در آن ظاهر می‌شود، به همین دلیل می‌توان برای به حداقل رساندن این چین و چروک‌ها راهکارهایی را پیش گرفت.

چگونه از بروز چین و چروک‌های پیشانی جلوگیری کنید؟

سلامت نیوز: پیشانی یکی از اصلی ترین قسمت‌هایی است که با افزایش سن چین و چروک در آن ظاهر می‌شود، به همین دلیل می‌توان برای به حداقل رساندن این چین و چروک‌ها راهکارهایی را پیش گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، البته باید توجه داشت که هیچ درمانی به صورت کامل از آن جلوگیری نمی‌کند. با این وجود مواردی مانند محافظت از پوست در برابر آفتاب، سبک زندگی سالم و خواب مناسب می‌تواند رشد آن‌ها را به تعویق بیندازد.

پوست خشک با سرعت بیشتری  پیر می‌شود به همین دلیل زودتر چین و چروک در آن ظاهر می‌شود. استفاده از مرطوب کننده‌ها در مرطوب نگهداشتن پوست کمک کرده و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن آن را تامین می‌کند. همچنین می‌توانید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که برای جلوگیری از چین و چروک ساخته شده است.

با گذر زمان پرتوهای خورشید می‌تواند باعث آسیب به پوست و سبب کاهش خاصیت ارتجاعی و ایجاد چین و چروک شود. از آنجایی که پیشانی در معرض مستقیم نور آفتاب است، باید با ضد آفتاب از آن محافظت کرد. همچنین در صورت قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت طولانی استفاده از کلاه بهترین و موثرترین روش است.

استفاده از عینک‌های آفتابی می‌تواند از چین و چروک‌های دور چشم جلوگیری و همینطور از چشم در برابر آسیب‌های اشعه فرابنفش محافظت کند. حتی در روزهای ابری نیز این اتفاق ممکن است رخ دهد.

کلاژن یکی اصلی‌ترین موادی است که به پوست خاصیت کشسانی می‌بخشد و از پیری آن جلوگیری می‌کند. استفاده از کلاژن و درمان پوست توسط آن می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

سیگار و دخانیات علاوه بر ایجاد انواع مختلف مشکلات سلامتی، باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در نواحی مانند پیشانی می‌شود. مراجعه به دکتر و استفاده از پدهای نیکوتین میتواند برای ترک کردن سیگار بسیار موثر باشد.

wikihow

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha