یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 27783
سلامت نیوز :پزشكان كانادایی در گزارش جدیدی اعلام كردند كه بیمارستانهای این كشور با بحران كمبود قابل ملاحظه داروهای شیمی درمانی برای معالجه سرطان دست به گریبان هستند.

دكتر پیتر الیس، متخصص اونكولوژی در مركز سرطان جوراونیسكی در ایالت اونتاریوی كانادا در گفت‌وگویی با شبكه خبری سی‌بی‌سی متذكر شد: ما باید تلاش كنیم كه رژیم‌های درمانی را برای برخی از بیماران دوباره برنامه‌ریزی كنیم. بعلاوه در مورد برخی از بیماران به دلیل این كمبود دارویی، مدت كوتاهی درمانشان به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی خاطرنشان ساخت: هر چند حال این بیماران به دلیل كوتاه بودن مدت این تاخیر، خوب است اما این كمبود دارویی برای مسوولان بیمارستانی نگران كننده شده است.

دكتر الیس تصریح كرد: داروی كاربوپلاتین كه برای مقابله با سرطانهای تخمدان و ریه و نیز سایر سرطان‌ها استفاده می‌شود مدت چند روز دربیمارستان وی به اتمام رسید تا اینكه توانستند آن را از بیمارستان دیگری قرض بگیرند.

بنابراین گزارش، در بیمارستان دیگری به اسم بیمارستان سنت مایكل در شهر تورنتوی كانادا نیز 5 داروی شیمی درمانی به اتمام رسیده است و به دلیل قیمت بالای دارو، مسوولان بیمارستان سفارش خرید دارو را از شركت تولید كننده آن پس گرفته‌اند.

ریچارد جونز از پرسنل شركت مدبای كه با این بیمارستان‌ها برای كاهش هزینه داروها كار می‌كند، خاطرنشان كرد: بدترین وضعیت برای یك داروخانه این است كه نداند آیا می‌تواند این دارو را تهیه كند یا نه؟

در این گزارش آمده است كه علت كمبود این داروها، هدردادن مواد و تركیبات اولیه آنها و نیز كاهش تولید یا ادامه تولید داروها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha