بحث های زناشویی جزو جدا نشدنی در هر زندگی زناشویی است و ممکن است این بحث ها به قهر کردن بین زن و شوهر بیانجامد.

وقتی شوهرتان با شما قهر می‌کند چگونه رفتار کنید؟

سلامت نیوز: بحث های زناشویی جزو جدا نشدنی در هر زندگی زناشویی است و ممکن است این بحث ها به قهر کردن بین زن و شوهر بیانجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، تفاوت جنسیت زن و مرد در زندگی احساسی دارای اهمیت است ولی در زندگی های کنونی چندان به آن اهمیتی داده نمی‌شود زیرا این مطلب ثابت شده که تفاوت انگیزه پنهان عامل بسیاری از هم پاشیدن های زندگی مشترک است .

یک نمونه از اتفاقات چگونگی برداشت زن و شوهر از برخوردهای احساسی را ذکر می‌کنیم . به طور مثال زنان به واسطه حساسیت‌های درونی‌شان بیشتر دچار دلخوری می‌شوند و این گله کردن‌ها چیزی است که آقایون به شدت از آن فراری هستند .
 
یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید : شوهران همگی از اختلاف خانوادگی ناراحت و منزجر هستند ، درحالی که همسرانشان زیاد به آن اهمیت نمی‌دهند . دلیل اینکه مردها به قهر پناه می‌برند این است که می‌خواهند خود را از طغیان احساسات حفظ کنند. او به این نتیجه رسیده است که وقتی مردها قهر را شروع می‌کنند تعداد ضربان قلبشان حدود 10 ضربه در دقیقه آرام تر می‌شود و نوعی احساس انفعالی رهایی به وجود می‌آورد اما تناقضی که اینجا دیده می‌شود این است که زنان ضربان قلبشان بالاتر می‌رود و این مساله بسیار جالب است و جای تامل دارد . این واکنش احساسی که هر کدام از دو جنسیت از راههای متضادی در جست و جوی راحت شدن هستند باعث جهت گیری های کاملا متفاوت در مقابل برخوردهای احساسی هر یک از این دو جنسیت می‌شود.

اما به خاطر داشته باشید وقتی شوهران قهر می‌کنند باعث تحریک طغیان در زنان می‌شوند که کاملا احساس بیچارگی به آنها دست می‌دهد و این حالت تکرار دوره جنگ های خانوادگی را به آسانی بالا می‌برد ،و ممکن است که خیلی زود از کنترل خارج شوند. راه حل پیشنهادی ما به شما این است که زمانی که همسرتان بعد از یک نزاع به حالت قهر سکوت می‌کند و به لاک خود می‌رود او را تنها بگذارید تا هم او به آرامشی نسبی برسد و هم خودتان بتوانید با منطق و به دور از طغیان احساسات زودگذر با هم مشکلات زندگی تان را حل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha