یکی از بهترین راه ها برای سرکوب التهاب نهفته در بدن، استفاده از برخی مواد غذایی است نه دارو.

سالم ترین توصیه های متخصصان تغذیه برای دوری بدن از التهاب

سلامت نیوز:یکی از بهترین راه ها برای سرکوب التهاب نهفته در بدن، استفاده از برخی مواد غذایی است نه دارو.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،اگرچه درمان های معمول التهاب شامل داروهای کاهش دهنده التهاب و کنترل کننده درد است، اما شاید این داروها منجر به تورم و زخم معده شده و گاهی در طولانی مدت باعث مشکلات کلیوی شود.


پس یکی از قدرتمندترین ابزار مبارزه با التهاب مزمن نه داروخانه بلکه مواد غذایی است. انتخاب مواد غذایی مناسب، شما را قادر به کاهش خطر ابتلا به بسیاری

از بیماری ها می کند و آن هم با کم کردن روند التهابی بدن:


کلم: سرشار از فیتواتویتین ها و آنتی اکسیدان ها است که در برابر آسیب های سلولی از بدن محافظت می کند. کلم همچنین سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین های کا، سی، آ، فیبر، منیزیم، آهن و کلسیم است. مصرف این سبزی به تقویت سلامت چشم ها و استخوان ها نیز کمک می کند و بهبود دهنده سیستم گوارشی است.
آناناس: حاوی آنزیمی به نام بروملین است که منجر به کاهش التهاب روده و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. اضافه کردن آناناس به رژیم غذایی، گامی سالم برای بهبود فرایند هضم مواد غذایی است.
ماهی قزل آلا: این ماهی آبهای سرد بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 بوده و به مبارزه با التهاب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و بهبود سلامت روان کمک می کند. ماهی قزل آلا منبع عالی پروتئین است و ویتامین هایی مانند ویتامین دی، ویتامین ب 3، ویتامین ب 12، پتاسیم و سلنیوم را در خود جای داده است.
قارچ: خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی، و ضد التهابی دارد و به بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک می کند. قارچ همچنین حاوی پلی ساکاریدهای زنجیره ای به نام بتاگلوتان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. قارچ منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین های گروه ب، است.
بروکلی: منبع خوبی از ویتامین های گروه سی، کا، فولات و فیبر محسوب می شود و یک نیروگاه ضد التهابی است. بروکلی آنتی اکسیدان هایی مانند کروستین دارد و سرشار از کاروتنوئیدها نیز هست.
زغال اخته: حاوی ویتامین های ای، آ و سی بوده و آنتی اکسیدان های موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد. آنتوسیانین موجود در زغال اخته نوعی آنتی اکسیدان است.
روغن زیتون: محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده اند که یک ماده شیمیایی در روغن زیتون به نام اولئوکانتال منجر به مهار آنزیم التهابی شده و درست مانند ایبوپروفن عمل می کند. این ماده همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر را نیز کاهش می دهد.
شکلات تیره: شکلات تیره نیز حاوی مواد شیمیایی برای کمک به مبارزه با التهاب است. مطالعات محققان ایتالیایی نشان می ‌دهد که مصرف شکلات تیره می تواند در کاهش التهاباتی که به بیماری‌ های قلبی عروقی منجر می‌ شود موثر باشد.
برنج قهوه ای: این نوع برنج به همراه دیگر غلات کامل برای مبارزه با درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند. غلات سبوس دار منبع خوبی از منیزیم است که به نظر می رسد منجر به کاهش دفعات میگرن، کمک به آرامش اعصاب، بهبود وضعیت عروق خونی و عضلات می شوند. مصرف منظم برنج قهوه ای از افزایش وزن که خود عامل بروز التهاب است، پیشگیری می کند.

منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha