یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 277883

شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش می تواند به معالجه علائم افسردگی و افزایش حسن خلق کمک کند، اگرچه دلایل آن کاملا مشخص نیست. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیستم اندوکانابینوئید بدن می تواند در بهبود خلق و خو نقش داشته باشد.

ورزش کردن افسردگی را درمان می کند

سلامت نیوز: شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش می تواند به معالجه علائم افسردگی و افزایش حسن خلق کمک کند، اگرچه دلایل آن کاملا مشخص نیست. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیستم اندوکانابینوئید بدن می تواند در بهبود خلق و خو نقش داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان پیشنهاد می کنند که درک بهتر از رابطه بین ورزش، خلق و خو و سیستم اندوکانابینوئید می تواند منجر به درمان های بهتر افسردگی شود.

محققان بعد از یک جلسه تمرین تجویز شده با شدت متوسط افزایش معنی داری در سطح اندوکانابینوئید و بهبود خلق و خو مشاهده کردند.

سیستم اندوکانابینوئید یک سیستم سیگنالینگ سلولی است که شامل کانابینوئیدهای بدن، یا اندوکانابینوئید گیرنده هاست. در تمام بدن گسترش می یابد و بر عملکرد سیستم ایمنی، قلبی و عروقی و عصبی تأثیر می گذارد.

هنگامی که یک اندوکانابینوئید خاص به یک گیرنده سلول متناظر متصل شود، سیگنالی را به سلول می فرستد که باعث تغییر رفتار و عملکرد آن می شود.

در تحقیق اخیر، دانشمندان نتیجه گرفتند که اثرات تقویت کننده خلق و خوی ورزش احتمالاً شامل چندین مکانیسم بیولوژیکی است که سیستم اندوکانابینوئید فقط یکی از آنهاست.

به نظر محققان یافتن گزینه های جایگزین برای دارو برای درمان افسردگی بسیارمهم است.

احساس غم و اندوه و تنهایی می تواند بخشی از فراز و نشیب های روزمره زندگی باشد. افسردگی اساسا یک بیماری قابل درمان و شایع است که در آن تغییرات روحی و سایر علایم روحی و جسمی حداقل به مدت ۲ هفته دوام می آورد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که خلق و خوی افراد بعد از هر دو جلسه تمرین و ورزش بهبود یافته است، اما افزایش سطح اندوکانابینوئید تنها پس از جلسه تمرینی با شدت متوسط اعلام شده است. یعنی پس از جلسات شدید ورزشی، چنین افزایشی رخ نمی دهد.

ورزش با شدت متوسط اثر ماندگارتری در افزایش سطح اندوکانابینوئید و بهبود خلق و خو دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha