نظام پرستاری لردگان در خصوص ضرب و شتم پرستاری واحد تریاژ بیمارستان شهدا شهرستان لردگان بیانیه صادر کرد.

ضرب و شتم یک پرستار در بیمارستان شهدا شهرستان لردگان

سلامت نیوز: نظام پرستاری لردگان در خصوص ضرب و شتم پرستاری واحد تریاژ بیمارستان شهدا شهرستان لردگان بیانیه صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متاسفانه  در این هفته  شاهد ضرب و شتم  پرستار بخش فوریت و اورژانس (تریاژ) بیمارستان شهدا لردگان توسط همراه بیمار بوده ایم،  این در حالی است که کادر پرستاری، بیشترین خدمات مراقبتی و درمانی را به بیماران ارائه می دهند.

بی شک پرستاری، از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلام نیز دارای جایگاه والایی است. پرستاران، افزون بر مراقبت های درمانی و رعایت اخلاق صحیح اسلامی، مراقبت های عاطفی و حمایتی نیز از بیماران به عمل می آورند و همواره در سعی و تلاش اند تا با اِعمال مهر و عاطفه و بخشش آن به بیماران، که از ویژگی های بارز اخلاق اسلامی است، آنان را در تسریع بهبودی همراهی کنند و با انس گرفتن با بیمار، از او احوال پرسی نمایند و با او اظهار همدردی کنند.

 پرستاری از بیماران و بیمارداری، به روحیه انسان دوستی، فداکاری و ایثار احتیاج دارد. علاوه بر این که پرستاری، بستر مناسبی برای خدمت به خلق خدا است، پرستاران، بهترین و عملی ترین تبلیغ را برای ارزش های دینی انجام می دهند و با عمل خود، دل ها را به سوی خداو ارزش های خدایی متوجه می سازند.

شنبه گذشته، زمانی که پرستار اورژانس  در واحد تریاژ به نام  اسماعیل حسنی  مشغول ارائه خدمات پرستاری به بیماران  بودند، به یکباره بدون هیچ درگیری یا درخواست اجابت نشده ای مورد ضرب و شتم  ناگهانی همراه  بیمار قرار گرفته که متاسفانه منجر به  بستری ایشان در  بخش اورژانس گردید .

 این پرستار خدوم که خود  از بیماران تالاسمی نیز می باشد پس از این ضرب و شتم دچار بی حالی و ضعف و درد از ناحیه گردن و سر و لگن گردید و در بخش اورژانس بستری  و تحت مراقبت درمانی قرار گرفت .

آمارهای سازمان نظام پرستاری، نشان می دهد؛ در سال های گذشته  شاهد افزایش ضرب و شتم کادر پرستاری در مراکز درمانی بوده ایم، بطوریکه  موارد  زیادی از  ضرب و شتم فیزیکی پرستاران در کشور گزارش شد، ضمن اینکه ۱۵ پرستار نیز در حین انجام وظیفه فوت شدند.

نظام پرستاری لردگان ضمن محکوم کردن این عمل زشت و غیر قابل قبول  خواهان بررسی ابعاد مختلف این موضوع توسط ارگان های ذیربط  می باشد تا دیگر شاهد این ظلم ها در حق یکی از خدوم ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه یعنی پرستاری نباشیم.

از دادستان محترم شهرستان خواهشمندیم در خصوص این مورد و موارد احتمالی مشابه کما فی السابق همکاری لازم را داشته باشند .

همچنین از فرمانداری، ریاست  اداره اطلاعات شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نهاد های فرهنگی و مسئول در این زمینه   خواهشمند است اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از این موارد را بعمل آورند.

 از ریاست  دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان و ریاست بیمارستان شهدا لردگان نیز تقاضا مندیم اقدامات لازم در خصوص پیگیری های قضایی لازم در این خصوص  را کما فی سابق بعمل آورند و با انجام اقدامات مقتضی از وقایع احتمالی در جهت خدشه دار کردن  کرامت و حرمت  پرسنل درمانی خصوصا پرستاران عزیز ، جلوگیری  بعمل آورند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha