یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 27790
سلامت نیوز :نتایج تحقیقات نشان می دهد؛ عوامل استرس زا توسط غذا رفع نمی شود؛ ولی ممکن است مصرف برخی از موادغذایی مانند چربی های امگا 3 در کاهش استرس افراد موثر باشد.
دکتر تیرنگ نیستانی،متخصص تغذیه درخصوص مصرف مواد غذایی مناسب برای کاهش استرس،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد:عواملی که باعث ایجاد استرس شده، توسط غذا رفع نمی شود؛ولی ممکن است مصرف بعضی از مواد غذایی،تاثیرگذار باشد؛مانند اسیدهای چرب امگا 3 که معمولا در روغن ماهی چرب و برخی از گونه های گیاهی نظیر سویا و کانولا یافت می شود.مصرف گردو با وجود چربی امگا 3 محدودی که در آن هست،بی تاثیر در کاهش استرس نیست.

متخصص تغذیه،افزود:کمبود عنصر منیزیم نیز باعث تغییر روحیه شده و افسردگی و اضطراب را درپی دارد و منبع دستیابی به این عنصر مهم،سبزی ها و میوه ها است که با وجود برخورداری از خواص متعدد،می توانند منیزیم مورد نیاز بدن را تامین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ریز مغذی ها و عناصری در مغزهای خوراکی مانند بادام،بادام زمینی و تنقلات سالم وجود دارد که می توانند در کاهش استرس موثر باشند؛ولی از کالری زیادی برخوردار هستند،به طوری که تحقیقات نشان داده،مصرف یک مشت مغزهای خوراکی برابر با مصرف 5 مشت برنج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha