به گفته محققان، زنان مبتلا به سرطان پستان كه آسپیرین مصرف می‌كنند، با نرخ بالاتر مرگ ناشی از سرطان روبه رو هستند. در این مطالعه، تاثیر متیلاسیون دی‌ان‌ای در بافت‌های تومور پستان و سلول‌های در حال جریان در خون پیرامونی در رابطه بین مصرف آسپیرین و نرخ مرگ و میر در زنان مبتلا به سرطان پستان بررسی شد.

تاثیر مصرف زیاد آسپیرین در افزایش نرخ مرگ مبتلایان سرطان پستان

سلامت نیوز:به گفته محققان، زنان مبتلا به سرطان پستان كه آسپیرین مصرف می‌كنند، با نرخ بالاتر مرگ ناشی از سرطان روبه رو هستند. در این مطالعه، تاثیر متیلاسیون دی‌ان‌ای در بافت‌های تومور پستان و سلول‌های در حال جریان در خون پیرامونی در رابطه بین مصرف آسپیرین و نرخ مرگ و میر در زنان مبتلا به سرطان پستان بررسی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،تیم تحقیق داده‌های مربوط به 1266 زن مبتلا به سرطان پستان را بررسی كردند. محققان دریافتند نرخ مرگ بعد از سرطان پستان بین بیمارانی كه حداقل یك بار در هفته قرص آسپیرین از شش هفته قبل از تشخیص بیماری شان مصرف می‌كردند 67 درصد بیشتر بود و دارای تحریك كننده تومور متیل شده ژن 1 سرطان پستان موسوم به  BRCA1بودند. از سوی دیگر، نرخ مرگ در مصرف‌كنندگان آسپیرین با تحریك‌كننده تومور متیل نشده BRCA1 و ژن‌های  PR، 22 تا 40 درصد كاهش یافته بود. محققان تاكید می‌كنند افراد قبل از هرگونه تغییر در روند دارویی‌شان با پزشك مشورت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha