این روز ها گوشی ها، همراه و دوست دائمی هستند كه شاید جدا شدن آن از بسیاری از ما حتی برای چند ساعت همچون دوری از بستگان نزدیك بسیار ناخوشایند و غیرقابل تحمل باشد.

دردهای ناشی از كار با تلفن همراه و راهكارهای درمانی

سلامت نیوز:این روز ها گوشی ها، همراه و دوست دائمی هستند كه شاید جدا شدن آن از بسیاری از ما حتی برای چند ساعت همچون دوری از بستگان نزدیك بسیار ناخوشایند و غیرقابل تحمل باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این دوست با رشته‌ای كه بر گردن ما می‌اندازد با همه فوایدی كه در دنیای ارتباطات برای ما به ارمغان آورده، مانند هر فناوری مفید آثار مخربی را در استفاده نامناسب یا طولانی‌مدت ایجاد می‌كند كه شاید علت مراجعه بسیاری از بیمارانی باشد كه با دردهای گردنی، سردرد و دیسك‌های گردن به كلینیك‌های درد مراجعه می‌كنند.


بیماری «گردن پیامكی» شامل مجموعه علائمی است كه در اثر استفاده از گوشی همراه در وضعیت‌های ناصحیح گردن ایجاد می‌شود   پیشگیری از وقوع این بیماری راهكار ساده‌ای است كه برای همه افرادی كه از آن استفاده می‌كنند، توصیه می‌شود.


در حالت عادی، وقتی سر و گردن در زاویه صفر درجه با بدن قرار دارند (وضعیت استاندارد) حدود پنج كیلوگرم فشار روی مهره‌های گردن وارد می‌شود.
 وقتی گردن در وضعیت ۱۵ درجه خم شده به سمت جلو قرار می‌گیرد این فشار به ۱۸ كیلو بر جسم مهره می‌رسد و وقتی در حال استفاده از گوشی همراه هستیم و این زاویه به ۴۵ درجه می‌رسد فشاری در حدود ۲۵ كیلوگرم به مهره‌های گردنی وارد می‌شود.

طولانی ‌شدن این فشار روی مهره‌های گردن سبب ایجاد آسیب به محل اتصال مهره‌ها و ایجاد التهاب و آسیب به مفاصل بین‌مهره‌ای و در ادامه سبب ایجاد آسیب به دیسك‌های گردنی و بیرون‌زدگی یا فتق یا حتی پارگی دیسك‌های بین‌مهره‌ای در گردن خواهد شد.


بیماران معمولا با درد در ناحیه گردن، سردرد، دردهای منتشر به دست‌ها و حتی درجاتی از تنگی نفس به كلینیك های درد مراجعه می‌كنند.
پس از معاینه دقیق درمان‌های اولیه با تجویز دارو، لیزرهای پرتوان و شاید انجام عمل‌های كم‌تهاجمی در ناحیه دیسك یا مفصل آسیب‌دیده انجام می‌شود. ولی آنچه از همه موارد مهم‌تر است، اصلاح وضعیت استفاده از گوشی همراه و توصیه‌هایی است كه در جهت جلوگیری از وقوع مجدد بیماری
 انجام می‌شود.


 نكته‌ای كه به‌صورت خاص در كلینیك‌های درد از طرف پزشكان فوق‌تخصص درد مورد تاكید قرار می‌گیرد، آموزش‌هایی است در جهت اصلاح سبک زندگی كه شاید اهمیت آنها از انجام عمل‌های مداخله‌ای در پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسكلتی
 بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha