دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 277931

زنان و مردان خوشبخت برای نشان دادن تعاملات مثبتشان علاوه بر ابراز علاقه به یکدیگر، به گفته های همسرشان هم با علاقه گوش می‌دهند و برای نشان دادن محبتشان از راه‌های مختلفی مثل توجه به همسر و تلفنی حرف زدن در طول روز استفاده میکنند .

این کلمات عاشقانه در زندگی مشترک معجزه می کند

سلامت نیوز: زنان و مردان خوشبخت برای نشان دادن تعاملات مثبتشان علاوه بر ابراز علاقه به یکدیگر، به گفته های همسرشان هم با علاقه گوش می‌دهند و برای نشان دادن محبتشان از راه‌های مختلفی مثل توجه به همسر و تلفنی حرف زدن در طول روز استفاده میکنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، بسیاری از زوج درمانگران معتقد هستند، زندگی مشترک یک زوج از سه بخش، مرد، زن، رابطه تشکیل شده است.
 

روابط در زندگی مشترک هویتی رسمی و تاثیرگذار دارد، به طوریکه اگر حال روابط خوب باشد، حال زوجین خوب است و حس خوشبختی میکنند و چنانچه حال روابط بد باشد، زوجین حس ناکامی از زندگی مشترک را تجربه میکنند .
 

درمانگران روابط اموزش هایی که برای بهبود حال روابط زوجین ارائه داده میشوند را در دو دسته اصلی، افزایش رفتار های مثبت کوچک و روزانه و داشتن رفتار های مثبت بزرگ قرار می‌دهند ، رفتار های مثبت کوچک مثل گفتن جملات عاشقانه به همسر، تشکر کردن از زحمت های همسر و رفتار های مثبت بزرگ مثل خرید یک هدیه گرانبها ، به نام کردن قسمتی از اموال به اسم همسر و غیره است که این رفتار ها به علت بالا بودن بار هیجانی برای چند وقتی حال روابط را خوب میکنند .

زنان و مردان خوشبخت برای نشان دادن تعاملات مثبتشان علاوه بر ابراز علاقه به یکدیگر، به گفته های همسرشان هم با علاقه گوش می‌دهند و برای نشان دادن محبتشان از راه‌های مختلفی مثل توجه به همسر و تلفنی حرف زدن در طول روز استفاده میکنند .

 
از دیگر رفتارهای بروز علاقه به همسر میتوان به یادآوری خاطره های مشترک زندگی، شوخی کردن ، قدردانی از یکدیگر، توجه به ناراحتی زوج یا زوجه، همدلی، پذیرایی اشتباهات و غیره اشاره نمود .

 
دانستن نکاتی برای تداوم زندگی مشترک

- به خاطر همسر خود کمی از مطالب موثر و روانشناسی استفاده کنیم؛ به دلیل آن که ما تجربه کافی را در آغاز زندگی نداریم.



- رابطه کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ تلاش کنیم با همسر خود در مورد مسایل گوناگون گفت و گو کنیم. حرف زدن بهترین راه اگاهی از افکار و احساسات همسر میباشد .

 
- به همسر خود بگوییم که من بخاطر عشق به تو تمامی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی سبب اطمینان وی میشود .
 

- با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز میتواند طوفانی از خشم و غضب و تنفر را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات مختلف دور سازد.

 
- برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

 
- فرمان ندهیم؛ نباید منزل را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که منزل کانون عشق و محبّت است نه محل یکه تازی و خشونت.

 
- همه زوجین در موضوعاتی با یکدیگر تفاوت نظر دارند و حتی ممکن است بعضی از اختلافات را نتوانند حل کنند، ولی با مراقبت از حال خوب روابط، زندگی مشترک خود را حفظ و تداوم می بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha