سلامت نیوز :رییس مركز مبارزه با بیماری ایدز جمهوری آذربایجان روز شنبه گفت: طی 24 سال اخیر در مجموع دو هزارو 909 نفر مبتلا به ویروس ایدز در جمهوری آذربایجان به ثبت رسیده اند.
 
حقیقت قدیر اوا  با اشاره به مشكلات بیماران مبتلا به ایدز اظهارداشت: 104 نفر از مبتلایان به بیماری ایدز در جمهوری آذربایجان ، از اتباع كشورهای خارجی بوده اند.
وی افزود:دراین مدت 387 نفر از مبتلایان به بیماری ایدز در جمهوری آذربایجان ، فوت كرده اند كه 342 نفر از آنان مرد و 45 نفر دیگر از زنان هستند.
رییس مركز مبارزه با بیماری ایدز جمهوری آذربایجان با بیان آنكه 181 نفر از مبتلایان ایدز در این كشور بین 30 تا 39 سال سن دارند و بقیه بیش از 40 سال دارند،یادآورشد:هم اكنون 787 نفر از افراد حامل ویروس نقص ایمنی بدن ، به مرحله ایدز رسیده اند.
قدیر اوا با اشاره به اینكه طی چهار سال گذشته روند ابتلا به ویروس نقص ایمنی بدن در جمهوری آذربایجان بدون آنكه كاهش یابد ، ثابت مانده است ، افزود: طی چهار سال اخیر، به طور متوسط سالانه 450 نفر از مبتلایان به این ویروس شناسایی در این كشور شده است كه تنها در سال جاری تاكنون، اسامی 186 نفر مبتلا به این ویروس به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha