رئیس قطب علوم اعصاب کشور، با اشاره به مشکلات و دغدغه های بیمه ای جامعه پزشکی، موضوع قبول بیمه مسئولیت حرفه ای به عنوان وثیقه در مراجع قضائی را مورد توجه قرار داد.

رفع مشکل قرار وثیقه جامعه پزشکی/ جزئیات برنامه ملی بیمه پزشکان

سلامت نیوز:رئیس قطب علوم اعصاب کشور، با اشاره به مشکلات و دغدغه های بیمه ای جامعه پزشکی، موضوع قبول بیمه مسئولیت حرفه ای به عنوان وثیقه در مراجع قضائی را مورد توجه قرار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، علیرضا زالی، در کنفرانس خبری برنامه ملی بیمه پزشکان، یکی از دغدغه های جامعه پزشکی در مراجعه به مراجع قضائی را، موضوع تامین قرار وثیقه عنوان کرد و گفت: بعد از کارهای کارشناسی و جلسات متعددی که در زمان تهیه برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفت و همراهی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و...، این دغدغه مرتفع شده است.


رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی، ادامه داد: موضوع بیمه مسئولیت حرفه ای جامعه پزشکی، در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفت که در نهایت با پیگیری هایی که در دوره ریاست قبلی دستگاه قضائی صورت گرفت، قبول بیمه مسئولیت حرفه ای به عنوان وثیقه در مراجع قضائی، در برنامه ششم آورده شده است.
وی با اشاره به دغدغه های بیمه ای جامعه پزشکی، گفت: تلاش شد با برنامه ملی بیمه پزشکان، دغدغه ها و مشکلات بیمه ای جامعه پزشکی مورد توجه قرار گرفت.


زالی با عنوان این مطلب که بیمه مسئولیت حرفه ای، یکی از ویژگی های برنامه ملی بیمه پزشکان است، افزود: در این برنامه توانستیم زمان پوشش بیمه ای را که اغلب بین ۴ تا ۵ سال بود، به ۷ سال برسانیم.


وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم این مدت زمان برای پوشش پرونده های قصور پزشکی کافی باشد و به نظر می رسد بیش از ۹۵ درصد این قبیل پرونده ها در این مدت رسیدگی شده و در نتیجه بیمه مسئولیت حرفه ای بتواند آن را پوشش دهد.


زالی، پرداخت خسارت درمانی به بیمار در برنامه ملی بیمه پزشکان را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس این برنامه ملی بیمه ای، خسارت درمانی بیمار تا یک سقف منطقی، توسط بیمه پوشش داده می شود.


رئیس قطب علوم اعصاب کشور، یکی دیگر از ویژگی های برنامه ملی بیمه پزشکان را، نرخ پایین آن برای آن دسته از کسانی دانست که در حرف پزشکی فعالیت دارند، اما از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند.
زالی گفت: در برنامه ملی بیمه پزشکان، ۱۵ بسته بیمه ای تعریف شده که بیمه مسئولیت حرفه ای، در راس این خدمات بیمه ای قرار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha