یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
سلامت نیوز : دبیركل مجمع خیرین سلامت كشور از كمبود 2 هزار خانه بهداشت در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش فارس، سیدرضا نیری در نشست سالانه مجمع خیرین سلامت كشور اظهار داشت: این مجمع با توصیه مقام معظم رهبری كه فرمودند خیرین سلامت را گرد هم آورید تاكنون 2 هزار نفر هیئت امنا و بیش از 10 هزار خیر در سراسر كشور دارد و در حال حاضر در تمام استان‌‌ها مدیران عامل و خیرین این مجمع فعال هستند.

وی با اشاره به اینكه مراكز علمی دانشگاه‌ها و نمایندگان مجلس معتقدند كه ساخت بیمارستان نمی‌تواند كار اساسی در حوزه بهداشت و درمان باشد، بلكه مباحث پیشگیری باید در سرلوحه فعالیت‌های بهداشتی قرار گیرد، گفت: پیشگیری و جلوگیری از بیماری‌ها بهتر از درمان است، زیرا ساخت بیمارستان بسیار هزینه‌بر است ولی مباحث پیشگیری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

نیری با بیان اینكه در حال حاضر كشور 2 هزار خانه بهداشت كمبود دارد، افزود: مباحث پیشگیری، توجه به مناطق محروم در حوزه بهداشتی و اعزام گروه‌های جهادی درمانی در سال جاری برای معالجه افراد كم بضاعت از مهمترین برنامه‌های مجمع خیرین سلامت كشور در سال 90 خواهد بود.

وی به سفری كه چندی قبل به كشور تركیه برای بازدید از مراكز درمانی در بیمارستان‌های این كشور داشت اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بیش از 400 نفر از پزشكان ایرانی در این كشور مشغول به فعالیت‌های درمانی هستند و طبق مشاهدات بنده بیمارستان‌های تركیه به مانند هتل‌های 7 ستاره بودند و در این كشور تعرفه‌های حوزه‌های خصوصی و دولتی بخش سلامت كاملا مجزا بود. ولی تمام بیماران به یك اندازه می‌توانستند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده كنند. درحالی كه با توجه به تلاش‌های بسیار در كشور ولی هنوز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایران ناعادلانه است. زیرا عده‌ای می‌توانند با پرداخت هزینه‌های سنگین از درمان مناسب برخوردار شوند ولی عده‌ای كه تمكین مالی مناسب ندارند، نمی‌توانند از پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی خود فائق آیند.

دبیركل مجمع خیرین سلامت كشور خاطرنشان كرد: درحال حاضر اصناف كشور در هیئت امنای بیمارستان‌ها حضوری فعال دارند كه این مسئله در زمینه ارتقای بهداشت و درمان كشور بخصوص در مباحث كمك به محرومان و نیازمندان حوزه سلامت بسیار نقش مؤثری دارد.

به گزارش فارس، در نشست سالانه مجمع خیرین سلامت كشور آمارهایی نیز از فعالیت‌ها و مسائل مالی مجمع در سال 89 و همچنین برنامه‌های آینده این مجمع در سال 90 قرائت شد و در پایان نیز انتخابات سالانه مجمع صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha