دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 277950

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بر اساس استاندارد‌های دنیا به ازای هر تخت باید بین ۳ تا ۴ پرستار مشغول به فعالیت باشند، اما متأسفانه در ایران به ازای هر تخت بیمارستانی تنها یک و نیم پرستار مشغول است که برای رسیدن به استاندارد ۲ ونیم پرستار به ازای هر تخت ما نیازمند جذب ۸۰ هزار پرستار در کشور هستیم که این کمبود نیرو سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

۸ هزار پرستار جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بر اساس استاندارد‌های دنیا به ازای هر تخت باید بین ۳ تا ۴ پرستار مشغول به فعالیت باشند، اما متأسفانه در ایران به ازای هر تخت بیمارستانی تنها یک و نیم پرستار مشغول است که برای رسیدن به استاندارد ۲ ونیم پرستار به ازای هر تخت ما نیازمند جذب ۸۰ هزار پرستار در کشور هستیم که این کمبود نیرو سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت اظهار کرد: وزیر بهداشت مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار را برای نیمه اول سال صادرکرده است که از میان ۱۰ هزار نیرو‌های استخدامی جدید تعداد ۸ هزار پرستاران و ۲ هزار نفر نیروهای کادر  بهداشت و درمان و فارغ‌التحصیلان رشته مامایی در کشور است.

وی ادامه داد: افرادی که در رشته  پرستاری تحصیل کرده‌اند می‌توانند در قالب نیرو‌های ماما و کادر بهداشت و درمان جذب مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شوند.

عابدی تاکید کرد: احتمال می‌رود که برای هر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور سهمیه جذب در نظر گرفته شود و این مراکز به طور مستقل آزمون استخدامی برای جذب خود برگزار کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: بر اساس استاندارد‌های دنیا به ازای هر تخت باید بین ۳ تا ۴ پرستار مشغول به فعالیت باشند، اما متأسفانه در ایران به ازای هر تخت بیمارستانی تنها یک و نیم پرستار مشغول است که برای رسیدن به استاندارد ۲ ونیم پرستار به ازای هر تخت ما نیازمند جذب ۸۰ هزار پرستار در کشور هستیم که این کمبود نیرو سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

پیش از این سعید نمکی وزیر بهداشت به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و مطالبات پرستاران گفته بود که خوشبختانه مجوز استخدام ۱۰ هزار نیرو را در نظام سلامت از سازمان امور استخدامی کشور دریافت کردیم که بنا داریم ۹ هزار واحد از این ظرفیت را به پرستاران اختصاص دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha