پدری در شهر خلخال با اسید به پسر و عروسش حمله کرد. این حادثه ١٩ تیرماه در شهرستان خلخال رخ داده است. مصدومان این حادثه به دلیل شدت جراحات و کمبود امکانات درمانی به رشت منتقل شدند.

سلامت نیوز: پدری در شهر خلخال با اسید به پسر و عروسش حمله کرد. این حادثه ١٩ تیرماه در شهرستان خلخال رخ داده است. مصدومان این حادثه به دلیل شدت جراحات و کمبود امکانات درمانی به رشت منتقل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،دختر جوان که به تازگی با «علی» نامزد کرده بود، بعد از دو روز از بیمارستان مرخص شد، اما همسر جوان او به دلیل شدت جراحات وارده همچنان در بیمارستان بستری است.

ظاهرا درخواست مالی پسر و مخالفت پدر با این درخواست و البته درگیری و اختلافات خانوادگی باعث بروز این حادثه شده است. درواقع اصرار علی برای گرفتن پول و تشکیل زندگی با این اقدام غیرمنتظره و جنون‌آمیز پدرش مواجه شده. از خلخال خبر می‌رسد پدر اسیدپاش به دنبال شکایت عروسش بازداشت شد و درحال حاضر هم در زندان به سر می‌برد.


خبر این حادثه از سوی هیچ یک از مسئولان و مقامات انتظامی اعلام نشد، بلکه این انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی بود که پرده از این حادثه هولناک و تلخ برداشت. کمال فروتن، رئیس این انجمن به برخی از جزییات این حادثه اشاره کرد: «مدتی قبل از طریق گزارش‌هایی که به دستمان رسید، مطلع شدیم پسری جوان و دختر مورد علاقه‌اش از سوی پدر این پسر مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که به دنبال آن اقدام به بررسی مستندات و شواهد کردیم و متاسفانه متوجه شدیم این خبر صحت دارد.

در تاریخ ١٩ مرداد ماه امسال پسری به نام علی به همراه نامزدش نزد پدرش رفته که در این حین پدر اقدام به اسیدپاشی روی صورت علی و نامزدش کرده است.» به گفته او این دختر و پسر جوان  بلافاصله پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شدند، اما کمبود امکانات درمانی آنها را راهی  مراکز درمانی رشت کرد. ظاهرا دختر جوان به دلیل کم‌بودن شدت آسیب‌دیدگی چند روز بعد از بیمارستان مرخص شده، اما علی وضع مناسبی ندارد و همچنان در بیمارستان بستری است.


پدر اسیدپاش به دنبال شکایت دختر جوان بازداشت شده است و آن‌طور که رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی می‌گوید او درحال حاضر در زندان به سر می‌برد.

اما موضوعی که در این بین کمی عجیب است، عدم شکایت پسر جوان در این پرونده است. فروتن دراین‌باره می‌گوید: «متاسفانه خبرهایی به انجمن رسیده که احتمال عدم طرح شکایت از سوی این پسر جوان را مطرح می‌کند، درحالی‌که اسیدپاشی جرمی است که از جنبه عمومی نیز دارای مجازات بوده و ما امیدواریم دادستان یا نماینده‌شان به این مسأله ورود کنند.

ضمن این‌که شرایط این قربانی اسیدپاشی نیز طوری نیست که برای شکایت اقدام کند. البته انجمن با چند وکیل برای پذیرش وکالت صحبت کرده، اما همان‌طور که اشاره شد، شرایط پسر جوان به گونه‌ای نیست که حتی بتواند برگه وکالت‌نامه را امضا کند. با این حال انجمن همه تلاشش را برای پیگیری حقوقی قربانیان این حادثه انجام می‌دهد.»


به گفته فروتن دلیل و انگیزه این اسیدپاشی هم اختلاف مالی بوده است: «تا جایی که ما اطلاع داریم، پسر جوان همراه همسرش برای گرفتن کمک مالی به خانه پدرش می‌رود. اما ظاهرا پدر با این درخواست او مخالفت می‌کند و همان جا درگیری رخ می‌دهد. البته مادر پسر جوان سال‌ها قبل فوت کرده و پدرش ازدواج مجددی داشته است.

خانواده پدر اسیدپاش مدعی هستند که اسیدی به آن شکل در کار نبوده و آن مایعی که ریخته شده، برای بازکردن لوله بوده است.» او درباره آخرین وضع علی که درحال حاضر در رشت بستری است هم توضیح داد:  «شرایط این پسر خوب نیست و تا جایی که از بیمارستان خبر داریم، احتیاج به عمل جراحی دارد. اما این‌که این جراحی در آن مرکز درمانی شدنی است یا نه را نمی‌دانیم. اما تلاش می‌کنیم در صورت امکان او را به تهران منتقل کنیم تا با امکانات بهتری جراحی و هر اقدام درمانی دیگری انجام شود.»


در همین حال بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال در مجلس هم با تایید وقوع این حادثه از تشکیل پرونده قضائی در این خصوص خبر داد و به «شهروند» گفت: «تقریبا از همان روزهای نخست در جریان حادثه قرار گرفتم. پیگیری‌ها هم انجام شد.

تا جایی که من اطلاع دارم عامل این حادثه بازداشت شده است.» او درباره انگیزه این اسیدپاشی هم گفت: «ظاهرا اختلاف خانوادگی در بین بوده و همین مسأله باعث عصبانیت پدر شده است. اما از این‌که ریشه این اختلاف چه بوده و اسید از کجا تهیه شده است، اطلاعی ندارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha