یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 27796

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: دندان‌های عقل باید بعد از سن 17 سالگی و در صورت تأیید دندانپزشك كشیده شود.

سلامت نیوز :رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: دندان‌های عقل باید بعد از سن 17 سالگی و در صورت تأیید دندانپزشك كشیده شود.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دندان‌های عقل در دهان افراد بعد از سن 17 سالگی به رشد تكاملی خود می‌رسند و افراد باید با توجه به توصیه‌های دندانپزشك و تأیید دندانپزشك دندان‌های عقل خود را بكشند.

وی افزود: افراد باید بر اساس چكاپ‌های دندانی كه دارند مورد معاینه دندانپزشك از ناحیه دندانی قرار گیرند تا در صورتی كه رشد دندان‌های عقل آنان باعث مشكلات فكی و همچنین دچار كمبود فضا مبی‌شود دندانهای عقل آنان باید كشیده شود.

گلپایگانی در پاسخ به این پرسش كه دندان‌های عقل چه مقدار می‌تواند در ردیف دندانی افراد باعث مشكل شود، تصریح كرد: در صورتی كه افراد به محض رویش و تكمیل رشد دندان‌های عقل به دندانپزشك مراجعه كنند و دندانپزشك نیز برای كشیدن این دندان‌ها تأیید كند می‌توان از بروز مشكلات ردیف دندانی و عدم فضای كافی دندان‌ها در دهان جلوگیری كرد.

وی ادامه داد: افراد اگر به موقع و در صورت تأیید دندانپزشك دندان‌های عقل خود را بكشند حتی فشار محدودی كه در بین دندان‌ها به وجود آمده باشد به مروز زمان مشكل ردیف دندانی آنان به طور طبیعی برطرف می‌شود.

گلپایگانی خاطر نشان كرد: اگر افراد معاینات مرتب دندانی نزد دندانپزشك را رعایت نكنند و دندان‌های آنان به مرور زمان به دلیل فضای كم لثه دچار مشكل شود باید این افراد درمان ارتودنسی را پیش بگیرند و حتی عدم توجه به دندان‌های عقل كه به صورت وخیم در زیر لثه و دهان رشد كرده باشد می‌تواند مشكلات فكی و گیجگاهی ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha