وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» در جلسه روز گذشته هیات وزیران خبر داد.

آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» تصویب شد

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» در جلسه روز گذشته هیات وزیران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری با اشاره به جلسه روز گذشته هیات دولت اظهار کرد: دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی در این باره توضیح داد: در این جلسه مصوبه خوبی به تصویب رسید که بر اساس آن، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایری که بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.شریعتمداری در ادامه با بیان این که همچنین، مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است، تصریح کرد: برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط، بر اساس آیین‌نامه‌ای است که به تصویب دولت می رسد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه هفت درصد درآمد خانوار در اختیار بیمه قرار می گیرد و سهم کارفرما و دولت نیز توسط دولت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه، خانوارهایی که دارای حقوق دریافتی زیر ۴۰درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار هستند، حق بیمه به صورت کامل توسط دولت پرداخت می شود.

شریعتمداری با اشاره به این که همچنین خانوارهایی که بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب درآمد دارند، تا ۵۰ درصد حق بیمه آن ها توسط  دولت پرداخت می شود، تاکید کرد: خانوارهایی که از ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر دریافت می کنند با پرداخت حق بیمه خود می توانند از بیمه سلامت ایران بهره مند شوند.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است حداکثر ظرف یک ماه پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ایران ارائه دهد و بیمه سلامت بر این مبنا مکلف به بیمه کردن افراد متقاضی بیمه است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha