یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 27798
سلامت نیوز :پزشكان با انجام یك تست ساده می‌توانند پیشگویی كنند كه ما با چه سرعتی پیر می‌شویم.

به گزارش ایسنا، این تست خون كه با تلاش پزشكان اسپانیایی و آمریكایی تهیه شده به زودی وارد بازار تجهیزات پزشكی خواهد شد.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، تست خون جدید می‌تواند طول تلومرهای هر فرد را كه شاخص برای پیش‌بینی طول عمر است اندازه‌گیری كند.

دكتر ماریا آ. بلاسكو كه ریاست گروه متخصصان تلومرها و تلومراز را در مركز ملی مطالعات سرطان اسپانیا برعهده دارد و با شركت لایف لنگت نیز همكاری می‌كند در گفت‌وگویی با مجله سانیتیفیك آمریكن خاطرنشان كرد: اطلاع از این مطلب كه تلومرهایمان (دنباله‌های كروموزومی) طول طبیعی دارند یا نه در واقع شاخصی از وضعیت سلامت ما است و سن فیزیولوژیكی ما را پیش از اینكه هر بیماری در بدنمان بروز كند، مشخص می‌نماید.

به گزارش ایسنا، تلومرها كلاهك‌هایی در نقاط انتهایی كروموزوم‌ها هستند كه از این پایانه‌های كروموزومی محافظت می‌كنند. بسیاری از متخصصان طول تلومرها را بعنوان یك نشانه از سالخوردگی بیولوژیكی در نظر می‌گیرند. به نظر آنها تلومر در واقع یك ساعت مولكولی است كه طول عمر سلول را نشان می‌دهد. این ساعت مولكولی همچنین بعنوان شاخص سلامتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

این مطالعات نشان می‌دهد كه ارتباطات خاصی بین طول تلومر و طول عمر فرد وجود دارد تا جایی كه افرادی كه تحت استرس هستند اغلب مشاهده شده كه طول تلومرهای آنها كوتاهتر از افرادی است كه بیشتر آرامش دارند. بنابراین مطالعات، گروهی دیگر از متخصصان تاكید دارند كه طول تلومرها می‌تواند بهترین مقیاس مجزا و ویژه برای ارزیابی ژنتیك منسجم، الگوی زندگی قبلی و نیز شناسایی فاكتورهای محیط زیستی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha