روانشناس اجتماعی از افزایش اختلافات زوجین در نتیجه اعتیاد یکی از آن‌ها به فضای مجازی خبر داد و گفت: باید سواد رسانه‌ای برای استفاده از فضای مجازی افزایش یابد.

افزایش اختلافات زوجین در نتیجه اعتیاد به فضای مجازی/سواد رسانه‌ای باید افزایش یابد

سلامت نیوز: روانشناس اجتماعی از افزایش اختلافات زوجین در نتیجه اعتیاد یکی از آن‌ها به فضای مجازی خبر داد و گفت: باید سواد رسانه‌ای برای استفاده از فضای مجازی افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمدرضا ایمانی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به افزایش اختلافات زناشویی در پی اعتیاد یکی از آن‌ها به فضای مجازی، گفت: باید در این حوزه افزایش دانش صورت گرفته و مزایا و معایب این حوزه مشخص شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه استفاده از فضای مجازی به بیراهه کشیده شده است، تصریح کرد: ورود به حریم خصوصی افراد و مشکلاتی از این دست از مواردی است که استفاده‌های مناسب از فضای مجازی را مختل کرده است.

ایمانی با تاکید بر اینکه خیانت، روابط ناسالم و ناهنجاری‌های رفتاری از آسیب‌های استفاده نامناسب از فضای مجازی است، گفت: متاسفانه فضای مجازی همه جای زندگی افراد را گرفته و فرصتی برای تعامل اعضای خانواده با یکدیگر باقی نگذاشته است.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه علی رغم جذابیت بسیار فضای مجازی وابستگی افراد را به موبایل بیشتر کرده است، افزود: موبایل امروزه سهم گفتگو، فکر کردن و حتی ارتباط موثر بین افراد خانواده را به حداقل رسانده است.

وی راه رهایی از مضرات فضای مجازی را در افزایش خودآگاهی و رشد سواد رسانه‌ای دانست و گفت: باید تعریف دقیقی از نیاز خود از فضاسی مجازی داشته و با برنامه ریزی اقدام به حضور در این فضا داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha