زن باید در زندگی احساس شادی و نشاط بکند تا بتواند خوش‌پوش و خوش‌لباس و پاسخگر جنسی خوبی باشد.

چرا همسرم نسبت به من بی‌تفاوت شده؟

سلامت نیوز: زن باید در زندگی احساس شادی و نشاط بکند تا بتواند خوش‌پوش و خوش‌لباس و پاسخگر جنسی خوبی باشد.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از کاربران تبیان نوشته است: خانمم مدتی است که نسبت به من بی‌تفاوت شده و مانند خانم‌های مسن لباس می‌پوشد و به رابطه جنسی اهمیتی نمی‌دهد. چندبار به او تذکر داده و حتی تهدید به طلاقش کردم ولی فایده‌ای ندارد و در حال حاضر فقط به خاطر فرزندم به زندگی با او ادامه می دهم. لطفاً کمکم کنید.

پاسخ:

سهم شما از این همه بی‌تفاوتی همسرتان چیست؟ تا به‌ حال به این فکر کرده‌اید که چرا همسرتان به شما اهمیت نمی‌دهد؟ چرا کارهایی را انجام می‌دهد که شما دوست ندارید؟ تصور می‌کنم مشکلات شما با همسرتان چند منشأ بسیار مهم دارد:

شما دو نفر با یکدیگر در مورد خواسته‌ها و نیازهایتان صحبت نمی‌کنید بلکه مثلاً شما توقع ذهن‌خوانی از همسرتان دارید؛ یعنی توقع دارید ایشان بدون اینکه شما صحبتی بکنید، ویژگی‌های زن موردعلاقه‌تان را خودبه‌خود داشته باشند.

مشکل دوم شما این است که تمام مشکلات را از چشم همسرتان می‌دانید و هیچ نقشی برای خود قائل نیستید. این سردی و بی‌عاطفگی را چه کسی شروع کرد؟ تصور می‌کنم شروع‌کننده شما بودید. زنان عمدتاً در برخورد با چنین موقعیت‌هایی نوعی حال ملال می‌گیرند و نسبت به همه‌چیز بی‌تفاوت و بی‌انگیزه می‌شوند. به زندگی خود نمی‌رسند، به‌ ظاهر خود توجهی ندارند و ... چرا که فکر می‌کنند برای چه کسی باید این کارها را انجام دهند؟ برای مردی که اصلاً به من علاقه‌مند نیست و مرا تهدید به ازدواج مجدد یا جدایی می‌کند؟

مسئله دیگر این است که چقدر برای حل مشکلات خود با همسرتان تلاش کرده‌اید؟ چقدر با ایشان صحبت کرده‌اید و دیدگاه‌های یکدیگر و مشکلات یکدیگر را مورد بررسی قرار داده‌اید؟ به‌ جز تهدید کردن و سردی چه‌ کاری کرده‌اید؟ زن‌ها به نسبت مردان بسیار عاطفی‌تر و حساس‌تر هستند. اطمینان داشته باشید رفتارهای شما نیز همسرتان را به این سردی کشانده است زن باید در زندگی احساس شادی و نشاط بکند تا بتواند خوش‌پوش و خوش‌لباس و پاسخگر جنسی خوبی باشد.

در این رابطه هر دو شما مقصرید. به‌جای اینکه سعی در رفع مشکلات داشته باشید تنها از یکدیگر دور شده‌اید در حالی‌ که با مراجعه نزد مشاور زناشویی و تلاش آگاهانه برای رفع نقاط ضعف خود و دیگری می‌توانید زندگی شادی داشته باشید.

از همسرتان توقع ذهن‌خوانی نداشته باشید. با صحبت کردن بگویید که چه انتظاراتی از او دارید

نکاتی برای ازسرگیری یک زندگی عاشقانه
- تفریحات و سرگرمی‌های روز اول ازدواج یا دوران نامزدی را تجدید کنید. این کار باعث تجدید خاطره و به یادآوردن خاطرات رمانتیک و دوست‌داشتنی می‌شود که در گذشته با همسرتان داشته‌اید. حتی اگر امکان دسترسی دقیق به این مکان‌ها را نداشتید به مکان‌های مشابه بروید. برای مثال اگر نخستین مکان تفریحی شما دو نفر موزه و یا یک رستوران و یا یک سفر خاص بوده، مکانی را که مشابه این موقعیت‌ها بوده را پیداکرده و به‌اتفاق همسرتان در آن حضور یابید.

- همسرتان را غافلگیر کنید. برای مثال یک هدیه که می‌دانید همسرتان به آن علاقه دارد تهیه کنید تا علاقه‌تان را به ایشان نشان دهید این هدیه حتماً نباید گران‌قیمت باشد مثلاً شما از طرز پوشش همسرتان در منزل ناراضی هستید. سعی کنید لباس‌هایی را که دوست دارید ایشان بپوشند تهیه‌کرده و به همسرتان هدیه دهید تا هم علاقه خود را نشان دهید و هم همسرتان پوشش مورد نظر شما را داشته باشند. به همسرتان هم عنوان کنید که دوست دارید ایشان این نوع لباس‌ها را بپوشند.

- توجه ویژه به همسرتان داشته باشید. هر روز با همسرتان تماس تلفنی داشته باشید. برای با هم بودن، تفریح کردن یا حتی قدم زدن کوتاه‌مدت با هم به دنبال عذر و بهانه نباشید. در گفتگو با هم از واژه‌های خوب استفاده کنید مثلاً وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید بداخلاق نباشید با شادابی به همسرتان سلام کنید و صبح‌به‌خیر بگویید. وقتی صبحگاهان برای رفتن به سرکار می‌خواهید از هم جدا شوید برای هم آرزوی روزی خوش بکنید. این طرز برخورد و به کار بردن واژه‌های مثبت یکی از رازهای موفقیت زوج‌های جوان و خوشبخت است. شاید به نظر برخی از زوجین بیان این جملات ساده لزومی نداشته باشد اما پایه‌های زندگی شما را محکم و همسرتان را خوشحال‌تر می‌کند.

- ساعت خوابتان را با هم تنظیم کنید. متأسفانه برخی از زوجین اصلاً توجهی به زمان خواب یکدیگر ندارند. هر کدام از آن‌ها هرگاه فرصت داشته باشند برای خوابیدن اقدام کرده و توجهی به زمان خوابیدن همسرشان ندارند اما زوجین موفق همیشه ساعات خوابشان با هم منطبق است و همیشه کمی مقاومت می‌کنند تا اگر همسرشان کاری دارد(مشغول تماشای تلویزیون است، یا مشغول کارهای شخصی خود است و ...) آن را تمام کند و بعد با هم برای خواب آماده شوند.

پس توصیه می‌شود که هیچ‌گاه دیرتر یا زودتر از همسرتان چراغ‌ها را خاموش نکرده و به رختخواب نروید. در مورد خواسته‌های جنسی خود هم با ایشان صحبت و تبادل‌نظر داشته باشید. اگر یک پیشنهاد را چندین روز پشت سر هم تکرار کنید خواهید دید که این رفتارها تبدیل به عادت زندگی‌تان می‌شود لذا از همین امروز یکی از عادات زوجین خوشحال و خوشبخت را انتخاب کرده و در طی روزهای متمادی تکرار کنید. خواهید دید که این رفتارها به عادت تبدیل‌شده و احساس رضایتمندی‌تان افزایش می‌یابد و روزهای زندگی مشترکتان شبیه به حیات عاشقانه روزهای نخستین ازدواجتان می‌گردد. ابتدا تغییر را از خودتان شروع کنید تا کم‌کم شاهد تغییرات رفتاری در همسرتان هم باشید. ضمناً توصیه جدی دارم که به‌ اتفاق همسرتان نزد مشاوره زناشویی مراجعه داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha