چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 278009

بعضی از خانواده ها وحتی بعضی از مشاوران به زوج جوان و خصوصا به دختر توصیه میکنند که از برقراری روابط کامل جنسی در زمان عقد خودداری کنند و روابط کامل زناشویی را به بعد از عروسی موکول کنند.

باید و نبایدهای رابطه جنسی در دوران نامزدی

سلامت نیوز: بعضی از خانواده ها وحتی بعضی از مشاوران به زوج جوان و خصوصا به دختر توصیه میکنند که از برقراری روابط کامل جنسی در زمان عقد خودداری کنند و روابط کامل زناشویی را به بعد از عروسی موکول کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، زمان نامزدی بهترین مهلت برای شناخت با خلقیات، خصوصیت های شخصی و شخصیتی هم‌دیگر است معمولاً در بین اقوام گوناگون ایرانیان، عادت ها و رسوم ویژه ای دیده میشود بعضی از والدین از هر گونه روابط بین عروس و داماد حتی تا شب عروسی جلوگیری میکنند ( جانب افراط) و بعضی هم این اجازه را به دختر و پسر جوان می‌دهند که در زمان یک هفته یا دو هفته، کم و بیش یکدیگر را ملاقات کنند و شبی را در منزل پدر و مادر عروس و یا منزل داماد به سر ببرند یا چندین ساعت را در بیرون به تفریح و سرگرمی و گشت و گذار بپردازند .
 

زمان نامزدی زمان مناسبی برای دست یابی به مشترکات و شناخت هر چه بیش تر نقاط قوت و ضعف اشخاص است شناختی که زمینه ساز تفاهم و جهت دادن به زندگانی مشترک آنان در آینده است.
 

مراحل ازدواج

ازدواج از دو مرحله تشکیل شده است:دوران عقد و نامزدی و دوران عروسی اغلب زمان عقد با زمان عروسی هم زمان نخواهد بود و هر یک از دختر و پس با توافق یکدیگر چند وقتی در زمان نامزدی به سر می برند.

 
منظور ما ا ز دورا ن نامزدى، زمانى مى باشد كه پسر و دختر خطبه ى عقد را خوانده اند و رسماً و قانونا محرم یكدیگر شده اند و یا چنانچه عقد دایمى( قانونى) صورت نگرفته، عقد موقت را خوانده اند.
 

بعضی از خانواده ها وحتی بعضی از مشاوران به زوج جوان و خصوصا به دختر توصیه میکنند که از برقراری روابط کامل جنسی در زمان عقد خودداری کنند و روابط کامل زناشویی را به بعد از عروسی موکول کنند.

 
باید بدانید که اختلافات در زمان نامزدی بسیار رایج هستند، ولی کم نیستند شمار افردی که در همان آغاز راه زندگی و در دوران عقد، از یکدیگر جدا شده اند. بنابراین پیش از برقراری رابطه کامل جنسی با نامزدتان، به این موضوعات خوب فکر کنید.


چند نکته در مورد دروان نامزدی

برای جواب به سوال شما، لازم است به نکات مهم ذیل در خصصوص زمان نامزدی توجه نمایید:

 
- ارزیابی همسر انتخاب شده

نکته مهم در این دوران این است که هر یک از زن و مرد به محک زدن یکدیگر می پردازند و انتخاب خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند از این جهت میزان پای بندی هر یک از عروس و داماد به عقاید و باورهای مذهبی، قومی و ملی یکدیگر بیانگر علاقه و محبّت آن دو به هم‌دیگر است.

 
- رابطه در دوران نامزدی

از نظر شرعی بعد از خواندن صیغه عقد، دختر و پسر، زن و شوهر میشوند و قانوناً و رسماً تمامی پی آمدهای ازدواج بر آن بار میشوند ، بدین ترتیب نگاه به یکدیگر، مزاح و شوخی، تماس بدنی حتی نزدیکی و همبستر شدن با همسر حلال است؛ برای این که روابط بین آن دو روابط محرمیّت است و با اجرای مراسم عقد علقه جدیدی بین آن دو به وجود می آید.
 

ادب، متانت و غرور موجود در دختران قبل از عقد که امری تحسین برانگیز است جای خود را به روابط عاشقانه، تواضع و فروتنی و براوردن نیازهای یکدیگر میدهد از این جهت نادیده گرفتن احساسات و عواطف و به دیگر سخن تحویل نگرفتن یکدیگر در این زمان از طرف زن یا شوهر سخت ازار دهنده و شکننده خواهد بود بنابراین اگر همسرتان در غیر هم‌خوابگی و نزدیکی، با شما همگام و همراه است این عکس العمل بهترین علامت دوستی، علاقه و محبّت و ارزش گذاشتن به شما میباشد .

 
- امیزش جنسی

در سنت ایرانی، خانواده ها نمی پسندند دخترشان قبل از شب زفاف و شب عروسی، نزدیکی جنسی با همسرش داشته باشند و دخترشان با شکم حامله به منزل شوهر برود. دختران در این زمان به علت پای بندی به این سنت و رسم و رسوم موجود، حساسیتی ویژه دارند و سعی میکنند با تمام احترامی که برای همسر خود قائلند، نزدیکی صورت نگیرد. آنان به داشتن رابطه عاشقانه، تفریح و شب نشینی و کشیدن طرح و نقشه برای زندگی مشترک آینده بسنده میکنند . اغلب به دنبال ارضاء جنسی قبل از شب عروسی نیستند به همین علت پیشنهاد میشود بر باورهای همسرتان احترام بگذارید و کام جویی جنسی را به زمان خود واگذار نمایید.


- مضرات اصرار بر امیزش جنسی

برای برآورده شدن نیاز جنسی خود از راه دیگری میتوانید خود را ارضاء کنید. از این جهت بی اندازه به ارضای از موضع خاص برنیایید، برای این که به احتمال بسیار به اعتراف خود در نامه با مقاومت همسرتان رو به رو می شوید و امکان دارد هم به روحیات خود اسیب وارد کنید و هم وی را از خود برنجانید و توجه داشته باشید که خاطره های تلخ و شیرین در این دوران از ماندگاری بسیار بالایی حتی تا آخرین لحظات عمر بر خوردار است بدتر اینکه اگر در این امر پافشاری داشته باشید، و به ارضاء خود بسنده نکنید، همسرتان با بی‌میلی و ناخشنودی با شما برخورد میکند و معمولاً ارضاء نمی شود ، که همین امر امکان دارد وی را با درد ناحیه شکم و.... دچار نماید.

 
اگر مدل برخورد خود با همسرتان وی را به این باور نزدیک سازید که وی را تنها برای ارضای جنسی خود می خواهید تا شریک زندگی، سخت ازار دهنده و غیر قابل جبران خواهد بود.

 
- کوتاه کردن دوره نامزدی

اگر تحمل این امر برای شما دشوار است و نمی توانید کام جویی جنسی را به زمان خود واگذارید، مدت زمان نامزدی را با سازش همسر خود کم کنید و سریعتر زندگی مشترک خود را زیر سقف محبّت و مهربانی شروع کنید.
 

- حاملگی همسر در دوران نامزدی

در پایان خیال کنید اگر جلوگیری از حامله نشدن پاسخ ندهد و همسرتان با شکم حامله یا با یک فرزند در شب عروسی حاضر شود و یا اینکه یک ماه بعد از ازدواج صاحب فرزندی شوید، آیا از نظر روحی و روانی همان احساسی را دارید که بعد از یکسال از ازدواج صاحب فرزندی شده باشید؟

 
- احتمال جدایی در زمان نامزدی

انشاء الله که سال های سال در کنار هم زندگی کنید و صاحب فرزندانی صالح شوید ولی بصورت یک احتمال ناچارم این نکته را هم خاطرنشان شوم که اگر خدایی ناکرده در انتخاب خود دچار اشتباه شدید و با اگاهی کامل از خصوصیت های نامزدتان وی را برای زندگی مشترک خود نپسندید و به این باور رسیدید که نمی توان زندگی مشترکی باهم داشته باشید، و به صلاح هر دوی شما است که از ازدواج از یکدیگر جدا شوید، آیا بهتر این نیست که این جدایی قبل از نزدیکی به خصوص برای دختران، صورت گیرد؟
 

بدین ترتیب سفارش ما به شما برادر عزیز این است که در این زمان از روابط  نزدیکی با همسر خوداری کنید و این کار را به شب زفاف واگذارید به خصوص اگر خانواده همسرتان شما را امین دانسته و به شما اعتماد کرده باشند، شما هم در صدد جلب اعتماد آنان سعی کنید و این رسم و رسوم دیرین و سنت ایرانی را پاس بدارید در صورت پای بندی به این سنت خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی از این زمان خواهد داشت و به شما با دیده احترام و شخصی که شبیه سال های قبل از ازدواج بر کنترل جنسی خود توانا است، می نگرد و شما را شخصی با عزم و قوی در برابر توفان غرائز می داند.
 

- راه‌های رفع نگرانی از حاملگی

درصورتی که ضرورتی در امیزش حس می کنید و شما میتوانید زمان نامزدی را جلوتر بیندازید در صورت تمایل و خشنودی همسرتان به نزدیکی، برای رفع نگرانی از حاملگی از شیوه های زیر عمل کنید:

 
۱-جلو گیری طبیعی.

۲- از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده نمایید.

۳- با مصرف قرص به وسیله خانم از انعقاد نطفه جلوگیری کنید و.....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha