چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 278027

ابتلا به فشارخون از علائم عمده بالا بودن مصرف نمك است، اما در كنار این علامت عمده، مصرف زیاد نمك علائم كوچك و بزرگ دیگری نیز ایجاد می‌كند:

خیلی هم بانمک نشویم!

سلامت نیوز:ابتلا به فشارخون از علائم عمده بالا بودن مصرف نمك است، اما در كنار این علامت عمده، مصرف زیاد نمك علائم كوچك و بزرگ دیگری نیز ایجاد می‌كند:


تنگ شدن حلقه:به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، اگر احساس می‌كنید انگشتری كه به دست دارید ناگهان دو شماره كوچك‌تر شده است، علتش می‌تواند احتباس آب باشد كه بر اثر مصرف زیاد نمك ایجاد می‌شود. از آنجا كه بدن باید تعادل میان مایعات و الكترولیت‌های خود را حفظ كند، هنگامی كه میزان سدیم بدن افزایش پیدا می‌كند، هورمون‌هایی از مغز آزاد می‌شود كه به بدن می‌گویند آب را تا جای ممكن در خود نگه دارد.


خشكی دهان:  وقتی غذاهایی با محتوای سدیم بالا مصرف می‌كنیم، بدن احساس می‌كند تعادل آب و نمك از بین رفته است، در نتیجه مغز علائم تشنگی ارسال می‌كند تا با نوشیدن آب بیشتر، وضعیت بدن به حالت طبیعی برگردد.


سردرد:  مطالعه‌ای كه در نشریه British Medical Jouney منتشر شد، نشان داد رابطه قوی میان سردرد و مصرف زیاد نمك وجود دارد. مشخص شده است احتمال بروز سردرد در افرادی كه نمك زیادی مصرف می‌كنند، حتی اگر فشار خون طبیعی داشته باشند، بالاست. در یك مطالعه، كسانی كه روزانه 1500 میلی‌گرم نمك مصرف می‌كردند، یك سوم كسانی كه مصرف نمك آنها 3500 میلی‌گرم بود به سردرد مبتلا شدند.


تكرر ادرار: نوشیدن زیاد آب از عوامل مراجعه مكرر به دستشویی است، اما تنها عامل نیست. مصرف زیاد نمك هم می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد. وقتی نمك زیادی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، كلیه‌ها باید برای تصفیه آن اضافه‌كاری كنند و این شرایط، تكرر ادرار ایجاد خواهد كرد.


مه مغزی:  مصرف زیاد نمك در بدن كمبود آب ایجاد می‌كند و این كمبود آب بر توانایی تفكر واضح شما تاثیر می‌گذارد. در مطالعه‌ای كه در نشریه
Jounal of Nutrition منتشر شد، زنانی كه كمبود آب متوسطی داشتند در آزمون‌های سنجش تمركز، حافظه، استدلال و زمان واكنش، عملكرد بدتری از خود نشان دادند. این مطالعه نشان داد كم‌آبی، روحیه افراد را نیز به هم می‌ریزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha