چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 278043

تحقیقات جدید پژوهشگران چینی نشان داد که با اصلاح میکروبیوم روده می‌توان علائم مربوط به سندرُم تخمدان پلی‌کیستیک را درمان کرد.

درمانی جدید برای علائم سندرُم تخمدان پلی‌کیستیک

سلامت نیوز:تحقیقات جدید پژوهشگران چینی نشان داد که با اصلاح میکروبیوم روده می‌توان علائم مربوط به سندرُم تخمدان پلی‌کیستیک را درمان کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران چینی در تحقیق جدیدی دریافتند که میکروبیوم روده نقش مهمی در تنظیم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک که یکی از مشکلات شایع در سنین باروری در زنان است، ایفا می ‌کند، کشفی که افق جدیدی را در مسیر پیشگیری و درمان علائم این بیماری قرار می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری شینهوا،سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یک اختلال هورمونی است که می‌تواند دوره‌های قاعدگی یک زن را تحت تاثیر قرار داده و بارداری را برای وی دشوار کند. این اختلال معمولا با مقاومت انسولینی همراه است. سازوکار اختلال تخمک‌گذاری و مقاومت انسولینی ناشی از این سندروم هنوز کشف نشده است و همین امر نیز پیشرفت‌ها در حوزه درمان را محدود می‌کند.


حال محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه پکینگ تاثیر میکروبیوم روده و متابولیت‌های آن را در تنظیم اختلال تخمک‌گذاری و مقاومت انسولینی ناشی از سندروم تخمدان پلی‌کیستیک، مورد بررسی قرار داده و متوجه شدند که سطح باکتری‌های روده موسوم به Bacteroides vulgates به طور قابل ملاحظه‌ای در میکروبیوم روده بیماران مبتلا به این علائم بالا است.   


بررسی‌های بیشتر در این باره حاکی از آن است که اصلاح میکروبیوم روده و تغییر متابولیسم اسید صفراوی می‌تواند در درمان علائم این سندروم موثر واقع شود.
چی آئو جی مولف ارشد این تحقیق ضمن اشاره به آن که این مطالعه یک پژوهش بین رشته مرکب از انفورماتیک زیستی، متابولومیکس و ایمونولوژی بوده است، افزود: «تیم تحقیقاتی ما در آینده از داوطلبانی برای انجام آزمایش‌های بالینی بزرگ‌مقیاس برای تایید اثر بخشی این درمان استفاده خواهد کرد.»
جزئیات این پژوهش در مجله Nature Medicine منتشر شده است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha