یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 27805

یک متخصص قلب و عروق گفت: مصرف روغن حیوانی اصل به دلیل نحوه تولید سنتی نسبت به کره صنعتی برتری دارد.

سلامت نیوز :یک متخصص قلب و عروق گفت: مصرف روغن حیوانی اصل به دلیل نحوه تولید سنتی نسبت به کره صنعتی برتری دارد.
دکتر معصوم علی معصومی در گفتگو با مهر اظهارداشت: اسیدچرب ترانس روغن حیوانی اصل که در کرمانشاه و شهرهای مجاور این استان تولید می شود، می تواند مفیدتر از کره صنعتی باشد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مصرف روغن حیوانی این است که بسته به فعالیت افراد، نوع چربی مفید یا مضر این روغن در بدن افزایش یا کاهش می یابد.

معصومی ادامه داد: اگر مصرف کننده روغن حیوانی، فردی مسن و سیگاری یا چاق باشد، در اثر کم تحرکی چربی مضر (کلسترول LDL) افزایش یافته و برای انسان مشکلات عروقی ایجاد می کند.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به فرایند تهیه روغن حیوانی که از ماست به دوغ و در نهایت به روغن تبدیل می شود و کره از خامه استخراج می گردد، تاکید کرد: باید دانست که مصرف کم روغن حیوانی برای افراد جوان که چاق و یا سیگاری نیستند، مفید است و کلسترول مفید HDL را کمی افزایش می دهد.

وی گفت: باید از مصرف روغن جامد نباتی در طول زندگی پرهیز کرد و اگر مجبور به سرخ کردن موادغذایی در روغن هستیم، از نوع مایع مخصوص سرخ کردن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • من ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    4 0
    سلام ببخشید من خودم کارشناس تغذیه م با اینکه همه ی دسامون تغذیه س اما هیچیک از توصیه هام بدون ذکر منبع نیست بهتره که شما مطالبتون رو از ژورنال های معتبر تغذیه یا از متخصصین به نام بگیرید نه این که بنویسید یکی از متخصصان تغذیه من که یه کارشناسم می رم دنبال صحت مطلب اما مردم عادی وقتی تو این سایت بخونن قبول می کنن درست یا غلط. متشکرم